Skip to main content
| Super User

مزایای ایمپلنت دندان

20 مرداد, 1401

مزایای ایمپلنت دندان ، شما باید برای یک عمر لبخندی زیبایی داشته باشید. اما آیا این اتفاق همیشگی است ؟ خیر . برای رفع این مشکل ایمپلنت دندان به کمک شما می آید. ایمپلنت دندان با جایگزین کردن دندان های کشیده شده و یا شکسته شده لبخندی زیبا برای شما به ارمغان می آورد.

دندان های کشیده شده و یا شکسته علاوه بر شرم آور بودن، اگر درمان نشوند می توانند در توانایی شما برای جویدن غذا تاثیر بگذارند. با گذشت زمان این کار بر سبک زندگی شما تاثیر بدی خواهد داشت.

مزایای ایمپلنت دندان


ایمپلنت دندان چند سالیست که به صورت گسترده در حال انجام است، این فناوری به طور مداوم در حال تحول بوده. ایمپلنت دندان می تواند مزایای مادام العمری همچون موارد زیر داشته باشد:

نتایج فوری: پس از ایمپلنت دندان، شما لبخند زیبایی خواهید داشت. علاوه بر این ، ایمپلنت دندان به شما کمک می کند جویدن غذا به صورت راحت تری انجام گیرد و در نتیجه به مشکلات گوارشی نیزی مبتلا نشوید.


ظاهر بهبود یافته: لبخند شما نقش مهمی در اعتماد به نفس شما دارد. یکی از مزایای اصلی ایمپلنت دندان جلوگیری از خراب شدن دندان هاست، ایمپلنت دندان استخوان را حفظ می کنند و ظاهر کلی شما را بهبود می بخشند.


اعتماد به نفس خود را بازیابید: هنگامی که توانستید آنچه را که می خواهید بخورید ، بدون اینکه نگرانی در مورد دندان های از دست رفته داشته باشید لبخند بزنید، بخندید، می توانید اعتماد به نفس خود را دوباره بدست آورید. شما دیگر دندان های کشیده شده یا آسیب دیده ندارید که از آن ها خجالت بکشید.


آسایش: برخلاف دندانپزشکی ، ایمپلنت دندان نیاز به تمیز کردن روزانه ندارد. شما می توانید در هنگام غذا خوردن ، نوشیدن و خواب راحت باشید زیرا ایمپلنت های شما لامپ های دائمی در دهان شما هستند.


نگاه طبیعی: کاشت دندان مانند دندان های واقعی به نظر می رسد و عمل می کند. از آنجا که کل دندان (از جمله ساختار ریشه) جایگزین شده است ، آن ها مانند دندان های واقعی در دهان شما احساس می شوند و در هنگام خوردن و جویدن ، قوی ، پایدار و راحت هستند. بهترین قسمت این است که هیچ کس لازم نیست بداند که شما ایمپلنت دندان انجام داده اید.


سالم تر دهان: کاشت دندان باعث ایجاد دهان سالم تر می شود زیرا فضای خالی داخل دهان شما را پر می کند و از استخوان های فک سالم زیر آن محافظت می کند. هنگامی که دندان های کشیده شده درمان نشود ، می توانند باعث از بین رفتن یا وخم تر شدن فک شوند.

کاشت دندان روش خوبی برای جلوگیری از ریزش استخوان یا حفظ استخوان است. در حالی که آن ها مانند دندان های واقعی به نظر می رسند و عمل می کنند ، البته شما هنوز هم نیاز دارید که به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا از سلامت لثه و دهان مطمئن شوید. کاشت دندان باید به طور مرتب توسط دندانپزشکان بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که هیچگونه ریزش استخوان در اطراف کاشت وجود ندارد. اگر ایمپلنت ها به درستی تمیز نشوند ، می توانید باعث ریزش استخوان شود و ایمپلنت می تواند از بین برود و متحرک شود و شرایطی وجود دارد که اگر عملکرد صحیح نداشته باشد ، لازم است که ایمپلنت جدا شود.


شما می خواهید با یک متخصص دندانپزشکی ملاقات کنید تا ساختار استخوان و دهان شما ارزیابی شود تا ببینید آیا شما کاندید ایمپلنت هستید یا خیر. در صورت داشتن استخوان کافی دندانپزشک ارزیابی خواهد کرد. حتی اگر این کار را نکنید ، ممکن است راه هایی برای اصلاح کمبود استخوان وجود داشته باشد تا بتوانید هنوز ایمپلنت دریافت کنید.

منبع : https://www.dentistsatnorthgate.ca/benefits-of-implants/