Skip to main content
| author

چطوری بهترین مشاور کودک را پیدا کنیم

20 مرداد, 1401

چطوری بهترین مشاور کودک را پیدا کنیم ، مشاوره کودک در حقیقت به نوعی درمان گفته می شود که بر کودکان و نوجوانان که از یک یا چند بیمار روانی برخوردار هستند، تمرکز دارد. همینطور به کودکانی که به تروما دچار شده اند و یا این که در یک خانه ی ناهنجار و یا استرس زا زندگی می نماید نیز می تواند کمک بسزایی بنماید.

خیلی از مشکلاتی که کودکان با آن مواجه هستند، از مسائلی که بزرگسالان در زندگی روزمره با آن ها مواجه می باشند. تقلید می نماید. بسیاری از این مشکلات که بسیار رواج دارد شامل: اضطراب، افسردگی و ناراحتی می باشد. به همین خاطر هدف مشاور کودک برطرف نمودن این مشکلات می باشد.
با مشاوره کودک خوب، کودکان می توانند با مشکلات خود به خوبی کنار بیایند.
اگر که متوجه تغییر رفتار ناگهانی فرزند خود شدید و یا این که اگر کودکتان به شکل غیر عادی از بی انرژی بودن در حال رنج بردن بود در این صورت حتما باید از یک مشاور کودک کمک بگیرید.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که کودکی زمان شادی می باشد. و این واقعیت که کودکان بیشتر با استرس و مشکلات روان شناختی مواجه هستند، آگاهی ندارند. همان طور که می دانید کودکان متفاوت تر از بزرگسالان فکر می کنند و با روش های گوناگونی به دنیا نگاه می نمایند. روانشناس و یا مشاور های بزرگسالان امکان دارد برای برطرف نمودن و درمان مشکلات روانی در کودکان با مشکل مواجه شود. زیرا ارتباط برقرار نمودن با کودکان نیازمند مهارت خاص و به خصوصی می باشد.
کودکان نیز همانند بزرگسالان امکان دارد از مشکلات روانی و عاطفی برخوردار شوند. مشکلاتی از قبیل: افسردگی، اضطراب، مشکل استرس و... می باشد. گرچه امکان دارد علائم این مشکلات در کودکان با بزرگسالان فرق نماید. به عنوان مثال کودکی که از اختلالات روانی همانند افسردگی با مشکل روبرو است، به هیچ عنوان ساکت نمی ماند و دچار هیجان های غیر عادی و مشکلات رفتاری می گردد.
یک مشاوره کودک خوب در صورت رودر رویی با این مشکلات در کودک ابتدا تمامی سعی خود را می نماید تا با کودک ارتباط برقرار کند و سپس با نفوذ کم به مشکل اصلی پی می برد و آن را می یابد.


زمینه مشکلاتی که مشاور کودک می تواند آن را پوشش دهد اعم از:


طلاق والدین
مرگ عزیزان
شاهد بودن و یا تجربه نمودن یک حادثه
زورگویی
سوء استفاده جنسی
سوء استفاده عاطفی
سوء استفاده فیزیکی
جابجایی کودک یا خانواده
مصرف مواد مخدر و یا اعتیاد در خانواده
را در برمی گیرد.