Skip to main content
| author

ژل لب چیست و چه کاربردی دارد؟

28 مهر, 1401

امروزه یکی از بهترین راه های افزایش زیبایی، تزریق ژل لب می باشد که طرفداران زیادی در میان خانم ها دارد. در این روش با استفاده از تزریق مواد خاصی، شکل و فرم لب را تغییر می دهند.

در واقع هر عملی که باعث افزایش زیبایی شود در دنیای کنونی مورد استقبال افراد قرار می گیرد. بسیاری از افراد از ظاهر خود ناراضی هستند و یا بدنبال راهی برای زیبایی بیشتر چهره ی خود هستند. تزریق ژل لب یکی از این راه ها است. 
بسیاری افراد اعلام می دارند با انجام این کار حال بهتری پیدا می کنند و اعتماد به نفس بیشتری بدست می آورند. اگر شما هم به دنبال تزریق ژل هستید می‌توانید به مکانی برای تزریق ژل و بوتاکس در اسلامشهر مراجعه نمایید.

تزریق ژل لب
باید بدانیم که تزریق ژل لب بایستی از طریق مراکز معتبر زیبایی و توسط پزشکان متخصص این امر صورت پذیرد تا احتمال بروز خطا به حداقل برسد.
قبل از هر کاری، باید به یکسری نکات توجه نمود. از جمله این موارد می توان به مرکز زیبایی و پزشک متخصص، انتخاب مواد، هزینه دستمزد، هزینه تزریق ژل و ... اشاره کرد. استفاده از مواد مرغوب و سرنگ های درجه یک نسبت به موارد معمولی قطعا هزینه بالاتری را در بر خواهد گرفت. تزریق با استفاده از مواد با کیفیت مسلماً نتایج بهتری خواهد داشت. تزریق مواد بی کیفیت، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. منطقه ای که مرکز زیبایی در آن قرار دارد تاثیر مستقیمی بر روی هزینه ها دارد. 
بطور کلی تزریق ژل لب نه تنها باعث کاهش علائم پیری در فرد می شود بلکه زیبایی و اعتماد به نفس فرد را نیز افزایش می دهد. در دنیای امروزی و در حال پیشرفت کنونی بسیاری از افراد مشهور دنیا از جمله بسیاری از اینفلوئنسرها، مدل ها و بزرگترین سلبریتی های دنیا بطور گسترده ای از تزریق ژل لب استفاده می کنند و از این طریق بدون هر گونه جراحی، ظاهری زیبا و عالی دارند.

ژل لب چیست و چه کار می‌ کند؟

اسید هیالورونیک، ماده ای است که بطور طبیعی در بدن موجود می باشد. این اسید بیش از وزن خود آب جذب می کند و از آنجائیکه جذب آب باعث طراوت و زیبایی می گردد، انواع ژل های لب را نیز از این ماده می سازند. هر چه سن افراد بالا می رود، میزان این اسید در بدن کاهش می یابد و لب ها نازک می شوند. در نتیجه باعث کاهش طراوت و زیبایی افراد می گردد. اسید هیالورونیک موجود در ژل های لب باعث جذب بالاتر آب و در نتیجه طراوت دوباره لب ها می گردد. 
باید توجه داشت که تنها افراد پیر و سالخورده از این روش استفاده نمی کنند. بلکه نسل جوان امروز جامعه نیز برای تغییر در شکل و حجم لب ها، برجستگی بیشتر آنها و افزایش زیبایی از این روش استفاده می کنند. 
لب ها یکی از ارکان اصلی صورت هر فردی هستند و زیبایی آنها تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد. هر گونه تغییر در لب ها در زیبایی و جذابیت صورت فرد موثر است. هر گونه تغییر در لب ها برای ماه ها می تواند باعث تغییر چهره افراد گردد.

ژل لب چیست و چه کار می‌ کند؟
باید بدانیم که تزریق ژل لب، امری موقتی است و بسته به برند ژل مورد استفاده و ناحیه تزریق ژل می تواند ماندگاری و اثربخشی متفاوتی داشته باشد. اما معمولا ماندگاری آن 6 تا 12 ماه و در بعضی موارد به 18 ماه هم می رسد.
در این روش ژل بصورت طبیعی در بدن جذب و با درصدی از لیدوکائین لینک می شود. این امر تاثیر بسزایی در کاهش درد در حین درمان و بعد از آن دارند.

میزان تزریق ژل برای حفظ زیبایی لب

اینکه مقدار ژل تزریقی به لب های شما چقدر باشد تاثیر زیادی در جذابیت آینده چهره شما دارد. پس در انتخاب مقدار ژل بایستی دقت زیادی نمائید. بهتر است انتخاب میزان ژل را به عهده پزشک خود بگذارید اگر پزشک خوب و متبحری انتخاب کرده باشید، او با توجه به فرم چهره شما و اندازه بینی و تمامی جوانب و با استفاده از تجربه خود بهترین انتخاب را خواهد داشت.
لازم به یادآوری است که انتخاب کلینیک و پزشک ماهر بسیار حائز اهمیت است. پزشکان ماهر با استفاده از تکنیک های خاص خود و همچنین استفاده از انواع ماساژ مناسب بعد از تزریق ژل، فرم لب شما را ایجاد می کنند.

انواع تزریق ژل لب

امروزه تزریق ژل لب به روش های مختلفی صورت می گیرد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود .

انواع تزریق ژل لب

1.    تزریق ژل لب با تکنیک میکرو قطره ای 
این روش که شیوه ای بسیار نوین است، امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. بسیاری بر این باورند که این روش نسبت به سایر روش ها ماندگاری بیشتری دارد. چرا که در این روش بر خلاف روش های قدیمی تر به جای تزریق ژل از یک ناحیه به لب، ژل را از چند ناحیه به لب تزریق می نمایند. این امر موجب سهولت کار پزشک در امر فرم دهی لب می گردد.

2.    تزریق ژل لب مدل طبیعی Natural 
انتخاب روش تزریق ژل لب بسته به هدف و نظر فرد متفاوت است. بسیاری از افراد مدل هایی را انتخاب می کنند که تزریق لب و تغییر آن کاملاً مشهود باشد. اما گروهی هم هستند که ترجیح می دهند فرم لب های آنها  طبق مد روز باشد اما تغییر زیادی در چهره ی آنها رخ ندهد. 
این افراد بهتر است از روش تزریق ژل طبیعی استفاده کنند.

3.    تزریق ژل در حاشیه لب ها
بعضی افراد بطور طبیعی دارای لب های زیبایی هستند که نیازی به تغییر ندارند. در این افراد برجسته نمودن خطوط لب ها باعث افزایش زیبایی آنها می شود. آنها می توانند از طریق تزریق ژل در خطوط و گوشه های لب ها، جذابیت لب های خود را چندین برابر کنند.

4.    تزریق ژل لب مدل روسی 
این روش که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، برای افراد جذابیت های خاصی دارد. در این روش، تزریق در حاشیه، گوشه و ناحیه فوقانی لب های بالایی انجام می گردد. این روش، گزینه ی مناسبی برای افرادی است که لب های بالای نازکتری دارند و یا کسانی که لب های آنها عادی و برابر می باشد. این افراد می توانند با افزایش حجم لب بالایی خود و برجسته نمودن آن زیبایی و جذابیت خود را بیشتر کنند.

تزریق ژل لب مدل روسی 

5.    تزریق ژل لب مدل هالیوودی
در این روش که بیشتر در فیلم ها و تلویزیون شاهد آن هستیم تمرکز از روی ارکان صورت برداشته می شود و به طور خاص بر روی لب ها قرار می گیرد. لب های بالا و پایین هر دو تحت تاثیر قرار می گیرند.

6.    تزریق ژل لب مدل قلبی
در این مدل که طرفداران خاص خود را دارد، لب ها از حالت عادی خارج می شود. در مدل قلبی، فاصله ای بین دو حاشیه لب به وجود می آید. بدلیل خروج لب ها از حالت عادی، خارج سازی فیلر در صورت نارضایتی فرد بسیار دشوار است.

7.    تزریق ژل لب مدل صدفی
در این مدل تمرکز بر روی لب پایین است و حجم دهی لب پایین به شکل دو قطره اشک در مرکز لب اضافه می شود. مزیت این مدل امکان ترکیب آن با سایر فرم ها برای لب بالا است که منجر به ایجاد یک ظاهر متفاوت و جدید می گردد. 

8.    تزریق ژل لب مدل فانتزی
در این مدل، تغییر در اندازه و حجم لب ها بصورت غیرعادی و غیر طبیعی می باشد. افرادی که این مدل را انتخاب می کنند، معمولا در سایر قسمت های صورت از جمله گونه و چانه، ژل تزریق می کنند تا چهره ای عروسکی و فانتزی برای خود بسازند.

9.    تزریق ژل لب مدل سوتی
این مدل کاملا منحصر به فرد می باشد و موردتایید و پسند همه نیست. در این مدل پزشک متخصص از طریق روش های خاص تزریق فیلر لب، فضایی خالی مابین لب ها ایجاد می کند.

10.    تزریق ژل لب پاریسی 
در این مدل، تزریق فیلر بصورت خاصی صورت می گیرد تا ظاهری خاص به لب ها بدهد. خط حاشیه لب که دارای قسمت کوچک و یا خطوطی در بافت پوست می باشد با ژل فیلر پر می شود تا حاشیه لب برجسته تر گردد. حاشیه لب بالایی در اصطلاح چین دار می شود. مقداری هم ژل فیلر به برجستگی عمودی بالای لب تزریق می شود تا لب بالایی برجسته تر شود. در آخرین مرحله مقداری فیلر به ناحیه گوشتی لب بالایی و پایینی تزریق می کنند. 

تزریق ژل لب پاریسی

11.    تزریق ژل لب مدل عروسکی
همانطور که می دانیم برای تزریق ژل لب مدل های متفاوتی وجود دارد که بسته به سلیقه افراد و فرم کلی چهره هر فرد، مدل انتخابی متفاوت است. از میان مدل های موجود، مدل عروسکی از دیرباز طرفداران زیادی دارد. این مدل یکی از زیباترین و در عین حال رایج ترین مدل های تزریق ژل لب در میان افراد است. قطعا زیبایی و جذابیت رژ لب بر روی لب های برجسته و حجیم بیشتر است. لبی که جذاب و خوش فرم است فقط با یک برق لب ساده هم دلربا خواهد بود. با تزریق ژل لب مدل عروسکی، تغییر واضحی در حجم، فرم و تقارن و ... لب ها رخ می دهد که کاملا در چهره افراد مشهود است. در این مدل، لب پایین حجیم تر از لب بالا خواهد شد. لب پایین بیشترین فرم را می گیرد و قسمت V شکل لب بالا تقویت می شود. این تغییرات در چهره افراد منجر به شادابی و جذابیت و جوانی بیشتر می گردد. 

مزیت های تزریق ژل لب مدل عروسکی

ایجاد حس خوب و باربی بودن یکی از ویژگی های بارز آن است. چنانچه مشکل دیده شدن لثه در هنگام خندیدن در افراد وجود داشته باشد از طریق تزریق ژل لب مدل عروسکی این مشکل کاملا برطرف می گردد. این مدل علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد.

تفاوت تزریق ژل مدل عروسکی با سایر مدل ها

تزریق ژل مدل عروسکی با سایر مدل ها تفاوت هایی دارد. در این روش تزریق ژل بیشتر بر قسمت V شکل تمرکز دارد. مقدار تزریق ژل در یک قسمت از لب نسبت به سایر قسمت ها بیشتر است و زیبا شدن لب ها در این روش کاملا وابسته به میزان مهارت پزشک می باشد. از دیگر فاکتورهای موثر در تزریق ژل لب عروسکی می توان به فرم لب ها و نیز ظاهر و فرم صورت فرد اشاره کرد.
لازم است پیش از این عمل که بصورت سرپایی انجام می شود، یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید و نظرات و سلایق خود را با او در میان بگذارید. علاوه بر این یک آزمایش کلی از وضعیت سلامتی خود پیش از انجام تزریق داشته باشید تا از عدم حساسیت خود نسبت به ژل مطمئن شوید. به این ترتیب با خیالی آسوده اقدام به این عمل می نمائید. در ادامه به توصیه های پزشک خود توجه نمائید تا با مشکلاتی همچون کبودی و التهاب درگیر نشوید.

تفاوت تزریق ژل مدل عروسکی با سایر مدل ها

بهترین ژل برای تزریق مدل عروسکی

ژل های حاوی اسید هیالورونیک، بهترین ژل ها هستند. ژل هایی که لب ها را به راحتی حجیم کرده و ماندگاری بالایی دارند. کنترل راحت مقدار حجم لب، از بین بردن نامتقارنی لب بالا و پایین، التهاب و تورم و کبودی بسیار کم، کاهش احتمال ایجاد آلرژی و ... از جمله مزایای استفاده از این ژل ها می باشد. ماندگاری این ژل ها بین 180 تا 270 روز است. البته این ماندگاری به عواملی همچون چربی سوزی بدن، میزان فعالیت های فیزیکی فرد، سن و ... بستگی دارد. گاهی اتفاق می افتد این ماندگاری در افرادی که چربی سوزی کمی دارند تا یکسال هم ادامه پیدا کند.

مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل بهتر است فرد از انجام ورزش های سنگین بدنسازی به مدت 2 الی 3 روز پرهیز کند. همچنین تا 7 روز نبایستی از دخانیات استفاده نماید. دوش گرفتن به مدت 2 روز ممنوع است و نیز باید از رفتن به محیط های نسبتا گرم مانند سونا به مدت 2 الی 4 روز پرهیز کنند. برای کاهش کبودی و التهاب می توانند تا 24 ساعت از کمپرس آب سرد استفاده نمایند. نوشیدن آب زیاد و کم کردن مصرف نمک هم باعث می شود تا سریع تر بهبود پیدا کنند. در صورت بروز درد می توانند با مشورت پزشک از مسکن استفاده نمایند.

عوارض تزریق ژل لب مدل عروسکی

باید بدانیم چنانچه تزریق ژل لب مدل عروسکی بصورت اصولی و درست انجام شود، عوارضی ندارد. اما گاها دیده شده است که در برخی از افراد، خونریزی شدید در هنگام تزریق ژل اتفاق می افتد. کبودی بعد از تزریق، خشکی لب پس از تزریق ژل، تورم زیاد بعد از تزریق، نداشتن تقارن در دو طرف لب و یا ناهموار بودن سطح لب و ماندگاری کم هم از عوارض این نوع تزریق می باشد. لازم است پیش از اقدام به تزریق تمامی جوانب رو مدنظر قرار دهید.

تزریق ژل لب مدل عروسکی برای چه افرادی مناسب است ؟

تزریق ژل لب مدل عروسکی بیشتر برای افرادی توصیه می شود که دارای صورت های ظریف هستند و قصد دارند تا با استفاده از این مدل، جذابیت لبها و چهره خود را دو چندان نمایند. البته استفاده از این مدل برای خانم های جوان توصیه می شود. اما خانم هایی که علاقه به استفاده از این مدل دارند، می بایست ابتدا با پزشک خود مشورت نموده و در نهایت مدل موردپسند خود را انتخاب نمایند.  

موارد منع تزریق ژل لب مدل عروسکی

لازم است بدانیم که استفاده از این روش برای تمامی افراد امکان پذیر نمی باشد. وجود بیماری های مزمن عفونی و التهابی، سابقه آلرژی تشدید شده، لخته شدن خون، بیماری های پوستی، استفاده از داروهای ضد انعقاد در دو ماه گذشته و بارداری از جمله مواردی هستند که مانع از انجام این تزریق می شوند.

تزریق ژل لب مدل چاک دار

امروزه بسیاری از خانم ها از این مدل استفاده می کنند. چرا که در این مدل،  لب ها از برجستگی قابل توجهی برخوردار می گردند و این حالت دارای دوام قابل توجهی است. خوش فرمی لب ها در این مدل نیز طرفداران خاصی دارد. نکته قابل توجه در این مدل، میزان استفاده از ژل است که بر اساس اندازه و فرم صورت فرد متفاوت می باشد. کسانی که صورتهای کوچکی دارند، باید از میزان ژل کمتری استفاده نمایند تا هماهنگی اجزای صورت بهم نخورد.

سخن پایانی

تزریق ژل لب طرفداران زیادی دارد. بیشتر افراد برای زیبایی بیشتر چهره و برخی برای رفع مشکل لب های خود از این روش استفاده می کنند. اگر شما هم علاقمند هستید تا ژل لب تزریق کنید، این کار را حتما در مراکز معتبر انجام دهید. بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران با داشتن کادری مجرب و ماهر، متخصصین حرفه ای و تجهیزات به روز آماده ارائه خدمات می باشد.