Skip to main content
| author

لاغری سریع بدون رژیم و ورزش

21 مرداد, 1401

لاغری سریع بدون رژیم و ورزش، امروزه اغلب افراد به این فکر می‌کنند که برای خلاص شدن از دست چاقی

و رسیدن به لاغری حتماً باید ورزش و کارهای سخت و سنگینی انجام دهند و رژیم غذایی سختی بگیرند. ولی ممکن است باورتان نشود که با انجام برخی از کارهای بسیار آسان می‌توانید به اندام دلخواه خود برسید. شاید لاغر شدن بدون رژیم داشتن و ورزش کردن خیلی زیبا و جذاب به نظر بیاید، ولی این حرف واقعی است.
پایبند بودن به رژیم‌های غذایی سخت و سنگین و ورزش کردن خیلی هم آسان نیست. ولی را‌ه‌های موثر و تأثیرگذاری هم به‌جز این‌ها وجود دارد که به لاغری شما کمک می‌کند. این راه وزن الان شما را کم می‌کند و در آینده هم از چاقی بدن شما جلوگیری می‌کند.


لاغری سریع بدون رژیم و ورزش


در ادامه بحث به چند مورد از روش‌های ثابت شده برای لاغر شدن البته بدون گرفتن رژیم و ورزشکردن می‌پردازیم:

• غذا را به‌صورت آهسته و یواش میل کنید و سعی کنید لقمه‌هایی که می‌خورید را کامل بجوید.

افکار شما برای اینکه آگاه شود شما به حد ممکن غذا میل کرده‌اید، نیازمند وقت و زمان است. پس اگر شما غذایتان را به‌صورت کامل بجوید، سبب می‌شود که شما خیلی کم غذا بخورید و حس سیری کنید و دیگر نیازی به غذا نداشته باشید. نتایج نشان می‌دهد که افرادی که در همه مواقع خیلی سریع غذا را می‌خورند، نسبت به افرادی که غذا را آهسته و جویده میل می‌کنند، میزان چاقی زیادی را دارا می‌باشند.

• سعی کنید غذاهایی که مفید نیستند را در ظروف کوچک‌تر میل کنید.

شما می‌توانید برای اینکه میزان کمی غذا بخورید و از چاقی زیاد از حد جلوگیری کنید، غذایتان را در ظروف کوچک‌تر میل کنید. چراکه در ظروف کوچک اندازه غذا زیاد به نظر می‌رسد و این علت سبب می‌شود که میزان غذای کمی مصرف کنند و همچنین ظروف بزرگ‌تر هم سبب می‌شود که میزان غذای مورداستفاده خیلی کمتر نظر به برسد و میزان زیادی غذا میل کنید.

• در حد امکان پروتئین میل کنید.

پروتئین اثر بسیاری روی اشتهای افراد می‌گذارد به حدی که فرد می‌تواند احساس سیری کند. پروتئین سبب می‌شود که شما غذای کمی را مصرف کنید و به وزن موردنظر و دلخواه خود دست یابید.

• غذاهای مضر را دور از دسترس قرار دهید.

شما اگر غذاهایی که ضرر دارند را در دسترس خود قرار دهید حتماً با برخورد به آن‌ها احساس گرسنگی خواهید کرد و حتی تحریک می‌شوید که آن‌ها را بخورید. تحقیقات اخیر نشان‌دهنده این است کسانی که خوراکی‌های پرکالری و مضری استفاده می‌کنند نسبت به دیگران وزن زیادی را دارا هستند. پس سعی کنید این‌گونه از خوراکی‌ها را در جاهایی که دیدرس انسان نیستند قرار دهید ولی در عوض می‌توانید غذاها و خوراکی‌های مفید را در دیدرس خود قرار دهید تا هروقت که دلتان خواست از آن میل کنید.

• آب زیاد مصرف کنید.

خوردن آب سبب می‌شود اشتهای شما به غذا خوردن کاهش پیدا کند و در انتها به لاغری دست پیدا کنید، خصوصاً اگر آب را قبل از مصرف غذا بخورید. افرادی که اکثراً قبل از خوردن غذا آب می‌خورند نسبت به سایر افراد بیشتر لاغر شوند. خوردن آب باعث می‌شود که شما خیلی کمتر کالری استفاده کنید.

• خواب کافی داشته باشید و از استرس دوری کنید.

خوب خوابیدن و داشتن خواب به میزان کافی و دور از استرس تاثیر خیلی زیادی روی وزن و اشتهای افراد می‌گذارد. کمبود داشتن در خواب می‌تواند منظم بودن هورمون‌های مرتبط با اشتها را مختل کند.

• سعی کنید در مصرف غذا برای خود غذای کمتری بکشید.

افراد زمانی‌که مشاهده می‌کنند میزان غذای زیادی جلوی آن‌ها قرار دارد زیاد می‌خورند و در آخر به چاقی و انواع بیماری ها مبتلا می‌شوند. اگر میزان غذای کمی در ظرف خود بکشید سبب ‌می‌شود که غذای کمی هم بخورید. هرچقدر غذای زیادی را مصرف کنید به همان اندازه دچار چاقی می‌شوید.

• نوشیدنی های مضر و دارای شکر را میل نکنید.

بدترین ماده در رژیم غذایی شکر است. نوشیدنی‌های شکردار مثل نوشابه و چیزهای دیگر می‌تواند میزان مبتلا شدن به انواع بیماری را افزایش دهد. این نوع نوشیدنی‌ها باعث سیری نمی‌شوند که هیچ بدتر باعث گشنگی می‌شوند. مصرف نکردن آن‌ها باعث طولانی شدن میزان سلامتی افراد می‌شود.

حرف آخر

ما در این مقاله با انواع روش‌ها برای خلاص شدن از دست چاقی و رسیدن به لاغری مطلوب صحبت کردیم. شما می‌توانید با انجام این روش‌ها خود را به‌تناسب اندام دلخواه خود برسانید. مواردی مثل خوب غذا خوردن، مواد سالم مصرف کردن و دوری از خوراکی‌های مضر، مصرف به میزان لازم آب، غذای کمتر خوردن و خیلی از مواردی که به‌صورت کامل در بالا توضیح داده شده به شما برای رسیدن به‌تناسب اندام یاری می‌کنند. تغییر دادن سبک و روش زندگی آسان بدون رژیم و ورزش شما را برای رسیدن به تناسب اندام نزدیک می‌کند. ممکن است نتوانید همه مراحل گفته شده را انجام دهید ولی حداقل با انجام دادن برخی از آن‌ها می‌توانید به خواسته قلبی خود یعنی رسیدن به لاغری بدون رژیم گرفتن و ورزش کردن برسید.