Skip to main content
| author

تاثیر حلزون تراپی بر روی پوست

21 مرداد, 1401

تاثیر حلزون تراپی بر روی پوست ، داشتن صورت زیبا و پوستی با طراوت همواره برای انسان ها اهمیت زیادی دارد. امروزه با پیشرفت در علم پزشکی از روش های مدرن برای زیبایی استفاده می شود. این روش ها دارای عوارض بسیار کمی می باشند. تزریق ژل، بوتاکس، کربوکسی تراپی، مزوتراپی،

حلزون تراپی و ... از روش های جوانسازی پوست هستند. در این مقاله با حلزون تراپی آشنا می شویم. برای انجام حلزون‌تراپی می‌توانید به بهترین متخصص پوست و مو در محمودیه مراجعه نمایید.

همچنین اگر به دنبال لیستی از بهترین کلینیک های پوست و مو در تهران هستید، روی لینک کلیک نمایید.


حلزون تراپی چیست؟


حلزون تراپی یا حلزون درمانی یکی از شیوه های موثر برای ترمیمف جوانسازی و زیبایی پوست می باشد. یکی از مهم ترین فواید حلزون تراپی خاصیت ضد پیری آن است. این خاصیت باعث می شود افراد راضی شوند تا حلزون روی پوستشان حرکت کند. خزیدن حلزون بر روی پوست و بر جا گذاشتن مخاط روی پوست مانند یک ماسک عمل کرده و زیبایی پوست را افزایش می دهد. همچنین باعث جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می شود. در واقع حلزون درمانی به کار بردن ترشحات حلزون مخصوص و درمانگری می باشد که برای از بین بردن سلول های مرده، رفع چین و چروک و کاهش منافذ پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

img title="حلزون تراپی چیست" src="/images/" alt="حلزون ت" width="400" height" /></p> <h3><br />"زایای ماده چسبناک حلزون برای پوست


ماده چسبناک حلزون یک سری فواید برای پوست از جمله ترمیم لکه ها، صاف کردن چین و چروک را دارد. مخاط حلزون سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان و ... می باشد که به رفع چین و چروک و حتی آکنه کمک می کند. دلیل استفاده از این روش درمانی نسبت به روش های دیگر، ماده ی چسبناک حلزون می باشد که توانایی تولید الاستین و کلاژن در پوست را دارد. حلزون درمانی روشی طبیعی برای بهره مندی از حلزون در مقایسه با کرم آرایشی و لوسیون ها است.


عملکرد حلزون تراپی بر روی پوست


پوست انسان ساخته شده از کلاژن و الاستین می باشد که این ماده در مخاط و ماده ژله ای حلزون وجود دارد. کلاژن نوعی پروتئین می باشد که نگه دارنده بافت پوست می باشد. در واقع از این ماده به عنوان چسب طبیعی هم یاد می شود. زیرا باعث استحکام و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست شده و آن را جوان می کند. کلاژن در اثر افزایش سن، تغذیه نا مناسب، عوامل محیطی و مصرف دخانیات کاهش می یابد. وجود کلاژن در بدن انسان فقط مختص پوست نیست بلکه در غضروف ها، استخوان ها، تاندون ها و دیگر بافت های رابط کلاژن موجود می باشد. بنابراین کمبود آن علاوه بر تاثیر در زیبایی مشکلات زیادی به همراه دارد. از این رو برای جبران کمبود کلازن باید آن را از راه های مختلف به بدن و پوست وارد کرد. الاستین نیز اسید آمینه ای است که حفظ تناسب و اندازه آن با کلاژن در توانایی برگشت پوست به حالت قبل و یا خاصیت کشسانی بسیار لازم و ضروری می باشد. الاستین نقش مهمی در طراوت پوست و کاهش چین و چروک دارد.
ساختار حلزون به گونه ای می باشد که در هنگام آسیب به پوستش توانایی تولید الاستین و کلاژن را داشته و قادر به ترمیم پوست خود می باشد. این خاصیت در حلزون و پروتئین های مشابه آن باعث جذب آسان و راحت موکوس (مخاط) حلزون به پوست انسان می شود.


طریقه استفاده از حلزون بر روی پوست


برای حلزون درمانی پوست باید صورت را کاملا تمیز کرده و چند حلزون تازه که از صدف بیرون آمده را روی پوست صورت، گردن و یا هر جای دیگر از بدن بگذارید. حلزون های در حال حرکت حدودا 35 دقیقه روی تمام قسمت های مورد نظر رفته و با تولید ژل مخصوص یک ماسک طبیعی روی پوست به وجود می آورند. این ژل مخصوص حاوی پروتئین مخصوص می باشد. با جذب این ژل توسط پوست انواع چین و چروک بر طرف شده و جوانی به شما بر می گردد. با حرکت حلزون، فرد یک جریان خفیف الکترونیکی روی سطح پوست خود احساس می کند. اما پس از پایان کار و برداشتن حلزون ها پوستی شاداب و با طراوت را حس خواهید کرد. دقت داشته باشید که این حلزون ها طبی می باشند. حداقل فاصله بین دو حلزون تراپی باید 6 ماه باشد و زودتر از آن نباید انجام شود. زیرا ممکن است آسیب و صدماتی به پوست وارد شود.

img title="طریقه استفاده از حلزون بر روی پوست" src="/images/Snail-therapy-" alt="طریقه استفاده از حلزو" width="400" height="210" /></p> <h2><br />ف"اید حلزون تراپی برای پوست چیست؟


حلزون تراپی و ماده چسبناک حلزون برای پوست فواید بی پایان و زیادی دارند. مخاط حلزون یک ماسک چند جانبه می باشد یعنی توانایی بهبود و رفع مشکلات پوستی بسیاری را دارد. از فواید حلزون برای پوست صورت می توان به مرطوب سازی پوست، افزایش تولید کلاژن، تولید پروتئین، ساخت پوستی قوی و جوان را نام برد. موارد زیر برخی از فواید حلزون تراپی برای پوست می باشند.


1- پوست را مرطوب می کند.


ترشحات حلزون برای پوست صورت، تاثیر خوبی در مرطوب کردن پوست دارد. همچنین تورم و التهاب پوست را کم می کند. با از بین بردن سلول های مرده پوست، تاثیر خیلی خوبی در افزایش درخشش پوست دارد.


2- تاثیر کلاژن و حلزون تراپی روی پوست


کرم حلزون برای چین و چروک مفید می باشد. موسین (مخاط) حلزون از موادی تشکیل شده که برای ترمیم یا محافظت در برابر آسیب مفید است. کلاژن بیشتر برابر با چین و چروک کمتر و پوستی جوان تر می باشد. این ماده حاوی گلیکولیک اسید است که یکی دیگر از تقویت کننده های کلاژن شناخته شده است.


3- تسکین دهنده تحریک


یکی دیگر از اجزای اصلی ترشح، آلانتوئین می باشد. این ماده دارای خواص درمانی است که باعث تسکین تحریک های پوستی می شود. همچنین پوست را صاف می کند و باعث بازسازی سلول ها می شود.


4- ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را به پوست می دهد.


مخاط حلزون دارای مواد مغذی مناسب برای پوست است. این ماده حاوی پپتیدهای مس می باشد که بدلیل افزایش کلاژن باعث کاهش چین و چروک و درنتیجه جوانی پوست می شود. این مواد مغذی ضد التهاب و دارای منگنز هستند. همچنین دارای ویتامین های A و E می باشد که هر دو آنتی اکسیدان های خوبی هستند.


از دیگر فواید حلزون برای پوست


وقتی حلزون تراپی روی پوست انجام می شود مواد ترشح شده با سلول های پوستی ترکیب می شوند و اثرات زیر را به همراه دارند.
- باعث بهبود تیرگی، کدورت و لکه های پوست می شود.
- نوسازی سلول های پوست را افزایش می دهد.
- جای جوش، زخم های پوستی و ترک های پوستی را کم می کند.
- با استفاده مداوم از حلزون تراپی سطح پوست شفاف و درخشان می شود.
- با عفونت های پوستی مبارزه می کند. به طوری که توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد.
- از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.
- منافذ بزرگ پوست را درمان می کند.


سخن آخر


حلزون تراپی یا حلزون درمانی راهی برای جوانسازی پوست می باشد و علاوه بر پوست برای قسمت های دیگر بدن هم مورد استفاده قرار می گیرد. مخاط حلزون هیچ عارضه جانبی ندارد. بعضی افراد به این مواد هم مانند هر ماده ی دیگری امکان دارد که آلرژی داشته باشند. به همین دلیل قبل از اینکه بطور کامل از آن استفاده کنید. ابتدا برای چند دقیقه در قسمتی از بازو خود تست کنید. اگر بعد از 1 ساعت قرمزی یا تحریک پوست مشاهده نشد، می توانید از این روش برای پوست صورت استفاده کنید.