Skip to main content
| author

برای سردرد چی خوبه بخوریم ؟

21 مرداد, 1401

برای سردرد چی خوبه بخوریم ؟ سردرد از شایع ترین مشکل اساسی برای سلامتی است که زندگی فرد را مختل می‌کند. اگر شما هم با مشکلی مثل سردرد روبه رو هستید؛ به جای استفاده از داروهای شیمیایی بهتر است از درمان‌های خانگی استفاده کنید.


علت اصلی سردرد، شیوه زندگی ناسالم و پرخطر است. حتی آلرژی و حساسیت هم از دلایل سردرد می‌باشند. سردرد انواع مختلفی دارد و در اشکال مختلفی ظاهر می‌شود مثل: سردرد های خوشه ای، سردردهای میگرنی و سر درد هایی که به خاطر تنش و خستگی به وجود می آیند. همچنین علائم سردرد علاوه بر درد ناحیه ی سر می‌تواند سرگیجه، خستگی و احساس بدی هم نیز به همراه داشته باشد.
برای درمان خانگی سردرد توصیه می‌شود غذاهای مختلف بخورید. چرا که می‌تواند یکی از راه های درمان برای سر درد به حساب بیاید. همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از داروها برای درمان سردرد وجود دارد، ولی برخی از افراد تغییر سبک زندگی و تغییرات غذایی و مدیریت استرس را جایگزین دارو کرده اند.


برای درمان سردرد چه بخوریم ؟


لیمو


برای درمان سردرد لیمو مفید است؛ چرا که خواص آرامش بخشی دارد. همچنین ممکن است تعادل اسیدی یا قلیایی در بدن را حفظ کند.
شما می‌توانید نصف لیمو را فشار دهید و سپس عصاره لیمو را در یک لیوان آب ولرم مخلوط و آن را مصرف کنید یا میتوانید بخش بیرونی لیمو را خمیر کنید و بعد این خمیر را روی پیشانی بمالید.


برگ بتل


 برگ بتل درمان سنتی بسیار پر طرفداری برای سردرد است که در کاهش درد تاثیرگذار است.
شما می‌توانید برگ ها را خرد و سپس خمیر کنید و بعد این را روی پیشانی بگذارید تا نیم ساعت بماند یا فقط 2 الی 3 برگ تازه بتل را بجوید تا به تسکین درد کمک کند.


 دارچین


دارچین هم در درمان سردرد تاثیرگذار است.
اول باید 2 یا 3 چوب دارچین را پودر کنید و آب روی آن بریزید تا خمیر شود بعد این خمیر را حدود 30 دقیقه روی پیشانی بمالید و آن را با آب ولرم شستشو دهید. بدین ترتیب بعد30 دقیقه احساس خوشایندی را خواهید داشت.


فلفل


فلفل قرمز در درمان سردرد موثر است باید آن را در آب ولرم رقیق کنید و بعد پنبه را درآن خیس کنید. سپس مخلوط را 15 دقیقه روی بینی بمالید.


اکالیپتوس


اکالیپتوس سردرد شما را بهبود می‌بخشد؛ چرا که خاصیت تسکین درد و خواص ضد التهابی دارد.
در ابتدا باید4 یا 5 قطره از روغن اکالیپتوس را برداشته و سپس روی پیشانی بمالید. این روغن را حدود 15 الی 20 دقیقه ماساژ دهید.


خوردن آب


کمبود آب در بدن می‌تواند باعث سردرد شود چرا که جریان اکسیژن و خون را به مغز کاهش می‌دهد.همچنین باعث منقبض شدن رگ‌های خونی می‌شود. اگر سردرد شما ناشی از کمبود آب در بدن باشد، می‌توانید با نوشیدن یک یا دو لیوان آب، سردرد را تسکین دهید.


خوردن روزانه یک فنجان از انواع کلم


سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل و... به فرایند سم‌زدایی در بدن سرعت بخشیده و همچنین به سلول‌ها اجازه می‌دهند تا خودشان را ترمیم و سم‌ زدایی کنند و بدین ترتیب مانع بروز سردرد می‌شوند.
در دهان ما آنزیم هایی وجود دارند که برای جویدن سبزیجات به ما کمک می‌کنند. شما باید مقداری از سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید.
پس اگر می‌خواهید آنها را بپزید سعی کنید پیش از پختن آنها را خرد کنید. چرا که اگر پس از پختن آن‌ها را خرد کنید ترکیباتی که برای سم‌زدایی بدن وجود دارد از دست می‌رود.


هندوانه


هندوانه از میوه هایی است که به آبرسانی بدن کمک می‌کند و قند سالم دارد. شما میتوانید آب هندوانه را بگیرید و یا قطعه قطعه کرده و سپس میل کنید.
از بین رفتن آب بدن میتواند باعث سردرد شود؛ پس اگر روزانه به اندازه کافی آب نخورید باید آب سبزیجات و میوه ها را مصرف کنید.


ماهی


باید بدانید که مصرف چربی های سالم میتواند مانع بروز سردرد شوند. ماهی شامل مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 می‌باشد که باعث کاهش التهاب و در نتیجه متوقف شدن سر درد می‌شود.


خیار


به دلیل اینکه نوشیدن آب می‌تواند از مبتلا شدن به سردرد جلوگیری کند؛ خیار هم نیز یکی از میوه های آبدار می‌باشد که یک زخم را می‌تواند سریع بهبود بخشد. شما می‌توانید خیار، سیب و اسفناج را باهم مخلوط و سپس نوش جان کنید. چرا که دارای آب و موارد مغذی فراوانی هستند.


اسفناج


اسفناج نیز داروی خانگی موثر برای درمان سردرد می‌باشد. به دلیل اینکه فشار خون را کاهش داده و از سر درد های مزمن جلوگیری میکند و همچنین منبع غنی از منیزم است. همان‌طور که می‌دانید این برگ های سبز آب زیادی دارند که می‌توانند به رفع کمبود آب یا بوی بد دهان کمک می‌کند.
شما می‌توانید اسفناج را به صورت خام در سالاد و یا به صورت پخته نیز استفاده کنید.