Skip to main content
| author

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

11 آبان, 1401

کاشت ناخن پودری یکی از بهترین و معمول ترین روش های کاشت ناخن است که ناخن های شما را زیبا و مقاوم می کند.

در کاشت ناخن با پودر، ابتدا ناخن مصنوعی که همان تیپ است از اوایل ناخن طبیعی می ‌چسبد و به اندازه‌ دلخواه کوتاه می‌ شود. سپس مواد به ضد قارچ و در نهایت به مواد کاشت آغشته می‌ شوند. بعد از اتمام کار، ناخن ها به سوهان کاری دقیق و فراوان احتیاج دارند. به همین دلیل این روش به افرادی که وقت و حوصله ندارند توصیه نمی شود. زیرا کاشت ناخن پودری بسیار زمان بر می باشد. برای انجام کاشت ناخن با پودر باید حتما به یک ناخن کار خوب و ماهر مراجعه نمایید. زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت و اصول کاشت، ممکن است به انواع بیماری های قارچی و عفونت ناخن مبتلا شوید. چه وسایلی برای کاشت ناخن با پودر لازم است؟ یکی از سوالات افرادی می باشد که قصد دارند ناتن کار شوند که در این مقاله به آن پاسخ می دهیم.

کاشت ناخن پودری چیست؟

کاشت ناخن با پودر جز یکی از اصلی ترین شیوه های کاشت ناخن می باشد. یک روش عالی برای خانم هایی است که ناخن های نرم، شکننده و ضعیف دارند و یا ناخن هایشان خیلی دیر بلند می شوند. در این نوع کاشت همان طور که از نامش پیداست از پودر و مایعی به نام لیکوئید استفاده می گردد. با ترکیب این دو (پودر و لیکوئید) مواد خمیری به دست می آید که آن را روی ناخن قرار می دهند و با قلم مخصوص آن را روی ناخن می خوابانند. برای انجام کاشت ناخن به روش پودری، چند نوع پودر وجود دارد که از لحاظ ظاهری و رنگی که روی ناخن ایجاد می کنند با هم تفاوت دارند. روش های مختلفی نیز برای انجام این کاشت وجود دارد که می توان آن را با استفاده از فرمر، قالب یا تیپ انجام داد. ماهیت تمام روش ها یکسان است و فقط نحوه انجام آن ها متفاوت می باشد. 

کاشت ناخن پودری چیست؟

انواع پودر کاشت ناخن

پودرهای مختلفی برای انجام کاشت ناخن با پودر وجود دارند که هر کدام از ویژگی خاص خود برخوردار هستند. در هر یک از روش های انجام کاشت ناخن پودری باید یکی از این مواد را با مایع لیکوئید ترکیب کرد و روی ناخن به وسیله فرمر، قالب یا تیپ قرار داد. انواع پودر کاشت ناخن عبارتند از:

  • پودرهای پوشاننده یا کاور: به طور کامل صدف ناخن را می پوشانند و کاملا غیر شفاف هستند. پودرهای کاور به سه دسته هلویی، کرم و صورتی تقسیم می شوند که پودر هلویی در بین خانم ها محبوب ترین می باشد. این پودرها پس از ترکیب شدن با مایع لیکوئید و پولیش شدن، اجازه نمی دهند چیزی از سزح زیرین آن ها دیده شود.
  • پودرهای کلیر یا کریستالی: این پودرها در حالت خشک و طبیعی کاملا سفید هستند. اما پس از ترکیب شدن با لیکوئید و پولیش کاملا شیشه ای و بی رنگ می شوند. بنابراین به هیچ عنوان قابلیت پوشانندگی و کاور کردن ناخن را ندارند و سزح زیرین را به خوبی نشان می دهند. از پودرهای کریستالی به دلیل شفاف بودن روی طرح هایی مانند مرمریت، گل خشک و ... استفاده می شود. همچنین این پودر برای کاور کردن روی کاشت بیبی بومر و افرادی که به رنگ ناخن بی رنگ علاقه دارند، مناسب است.

انواع پودر کاشت ناخن

  • پودرهای صورتی: در حالت خشک به رنگی صورتی ملایم هستند اما پس از ترکیب شدن با لیکوئید، صورتی آن ها کم رنگ تر و ملایم تر می شود. پودرهای صورتی خاصیت پوشانندگی یا کاور کردن ندارند و سطح زیرین را با جزئیات تشان می دهند. این پودرها با زمینه ملایمی که بر روی ناخن دارند، حالتی طبیعی و شفاف به کاشت می دهند. پودرهای پینک یا صورتی در تناژهای مختلف صورتی قرار دارند که با توجه به میزان کم یا زیاد بودن تناژ به دسته های deep pink، french pink، sheer pink، absolute pink و ... تقسیم می شوند.
  • پودر های رنگی: برای کاشت ناخن با پودر می توان از انواع پودرهای رنگی نیز استفاده نمود که در رنگ ها و تناژهای بسیار وسیعی قرار دارند. ترکیب های این پودرها با پودرهای اکریلیک یکی هستند و بیشتر برای دیزاین و طراحی ناخن به کار می روند.

چه وسایلی برای کاشت ناخن با پودر لازم است؟

وسایلی که برای کاشت ناخن با پودر لازم است به چند دسته مواد لازم، دستگاه های برقی و ابزار جانبی تقسیم می شود. هر کدام از این وسایل در برندهای مختلفی تولید می شوند. داشتن هر یک از این وسایل و ابزار برای یک ناخن کار ماهر الزامی است.

1.    مواد لازم برای کاشت ناخن با پودر که عبارتند از:
  • ضد قارچ یا ضد عفونی کننده ناخن: از این ماده جهت جلوگیری از ایجاد قارچ زیر ناخن کاشت شده استفاده می شود. در صورتی که ناخن فرد مبتلا به قارچ گردد می توان از محلول تیمول برای درمان قارچ ایجاد شده استفاده نمود.
  • پرایمر کاشت: پرایمر محلولی با خاصیت چسبندگی است که از آن جهت ایجاد چسبندگی بین ناخن و مواد استفاده می شود. این محلول دارای سه نوع اسیدی، اسید متوسط و غیر اسیدی می باشد. هر چه مقدار اسید پرایمر ناخن بیشتر باشد، مقدار سوزش دست بیشتر می گردد و میزان چسبندگی محصول افزایش پیدا می کند. پس مواد به ناخن بهتر چسبیده و به اصطلاح بین آن ها هوا نمی افتد. پرایمر های اسیدی برای پوست های حساس توصیه نمی شوند. زیرا سوزش زیاد، مشتری را آزار می دهد. در برخی از پرایمرهای بدون اسید، میزان چسبندگی نیز مناسب بوده و مشکلی ایجاد نمی شود.

مواد لازم برای کاشت ناخن با پودر

  • پودرهای کاشت ناخن: از این مورد برای تولید مواد ناخن استفاده می گردد. این مواد از ترکیب پودر و محلول لیکوئید ایجاد می شود. پودرهای کاشت ناخن در رنگ های متنوع تولید می شوند. رنگ های عمده موجود هلویی، صورتی (رنگ طبیعی ناخن)، سفید و رنگ شفاف هستند. 
  • مایع لیکوئید: محلولی است که با پودر کاشت ترکیب شده و مواد کاشت ناخن پودری را می سازد. این مایع کاملا شفاف و زلال می باشد و رنگ یاسی متمایل به بنفش دارد. این رنگ جلوی زردی ناخن را می گیرد و مانع زرد شدن ناخن بعد از کاشت می گردد. لیکوئیدها در سه دسته زود خشک، متوسط و دیر خشک وجود دارند. انتخاب سرعت لیکوئید کاملا به راحتی ناخن کار بر می گردد. دیر خشک شدن لیکوئید باعث ایجاد فرصت بیشتر برای فرم دهی ناخن شده و زود خشک شدن آن باعث بالا رفتن سرعت کار می شود. معمولا برای تازه کارها لیکوئیدهای دیر خشک توصیه می گردد. کیفیت لیکوئید در کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی می گذارد. برخی از ناخن کارها از لیکوئید های دندان پزشکی ارزان قیمت برای کاشت ناخن استفاده می نمایند که باعث زردی ناخن شده و بسیار شکننده می باشند. همچنین بوی این لیکوئیدها بسیار تند و آزار دهنده است.
  • تاپ کات یا تاپ شاین: این ماده جهت ایجاد یک لایه محافظ بی رنگ و درخشنده مورد استفاده قرار می گیرد. تاپ کات باعث افزایش استحکام، مقاومت و زیبایی ناختن ها می شود. به این محصول تاپ ژل یا ژل آخر کار نیز می گویند. از تاپ ژل‌ ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش ناخن استفاده می ‌شود. اما باید توجه نمایید که هر مدل از تاپ کات ها بر روی یکی از موارد ذکر شده استفاده می گردد. ممکن است به عنوان مثال، تاپ کاتی که بر روی کاشت پودر به خوبی می نشیند بر روی ژلیش بلند شده و یا ترک بخورد. البته تاپ کات هایی مانند برندهای مولتی ژل و ترونی در بازار وجود دارند که می توان از آن ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل، ژلیش ناخن و یا حتی لاک معمولی نیز استفاده نمود.

تاپ کات یا تاپ شاین

2.    دستگاه های برقی کاشت ناخن با پودر که باعث نتیجه خوب کار می شوند.
  • سوهان برقی یا میکرو موتور: سوهان کشیدن با دست، کاری زمان بر بوده و باعث خستگی بیش از حد خواهد شد. با پیشرفت تکنولوژی، سوهان‌ های برقی یا میکروموتور ساخته شده اند که اصلی ترین دستگاه برای کاشت ناخن می باشند. این دستگاه باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شود. سوهان برقی ها در بازار تنوع زیادی دارند و برندهای حاضر در بازار عمدتا ساخت کشور چین یا کره هستند. پر هزینه ترین و مهم ترین قسمت از تهیه لوازم کاشت ناخن نیز مربوط به همین محصول است. زیرا این دستگاه از قیمت بالایی برخوردار بوده و انتخاب دستگاهی اشتباه نه تنها منجر به تعویض و هزینه مجدد می گردد حتی به سلامت فرد نیز آسیب وارد می کند. سوهان برقی با میکروموتور،سری های مختلفی دارد که هر یک دارای کاربردهای متفاوتی هستند. به عنوان مثال، یکی برای فرم دادن با ناخن، دیگری برای بستر سازی و ... استفادا می شود.

سوهان برقی یا میکرو موتور

  • دستگاه ال ای دی ناخن: این دستگاه دارای لامپ های LED می باشد. از آن برای خشک کردن ژل کاشت و لاک ژل استفاده می شود. زمان خشک کردن بسته به قدرت دستگاه بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه است. تنها ایرادی که دستگاه های ال ای دی دارند این است که تمامی برند های ژل و لاک ژل را خشک نمی کنند.

دستگاه ال ای دی ناخن

  • دستگاه یو وی: برای خشک کردن ژل استفاده می شوند. یو وی ها در حالت عادی در زمانی حدود 2 دقیقه ژل را خشک می کنند. این دستگاه ها قادر به خشک کردن تمامی برند های ژل کاشت و لاک ژل هستند.
  • دستگاه ال ای دی – یو وی: در حال حاضر جدید ترین نوع دستگاه ها می باشد. این دستگاه ها دارای لامپ های اس ام دی (لامپ های ترکیبی یو وی و ال ای دی) هستند. به همین دلیل قادر به خشک کردن مواد و لاک ژل بین ۵ تانیه تا یک دقیقه می باشند و تمامی برندها را خشک می کنند.
  • دستگاه لاک خشک کن یا پنکه: لاک های ساده را می توان با جریان هوا به طور طبیعی خشک نمود. اما دستگاه های لاک خشک کن کار را راحت کرده و با ایجاد جریان باد به سریع خشک شدن لاک کمک می کنند. برخی از مدل های دستگاه لاک خشک کن قابلیت ایجاد باد گرم را دارند.

دستگاه لاک خشک کن یا پنکه

  • فن زیر دست: همانطور که از نامش پیداست، زیر دست مشتری قرار گرفته و خرده پودرهایی که در حین کار در هوا پخش می شوند را جمع می کند. به این صورت که با مکش، ذرات معلق در هوا را در کیسه ای جمع می نماید.  
3.    ابزار جانبی کاشت ناخن با پودر متنوع هستند که اصلی ترین آن ها عبارتند از:
  • ناخن گیر: اولین و مهم ترین وسیله برای کاشت ناخن و خدمات آن، ناخن گیر است. اگر ناخن کار ناخن گیر مناسب نداشته باشد نمی تواند ناخن های مشتری های خود را برای شروع مانیکور، کوتاه کند. ناخن کار نباید از ناخن گیرهای قدیمی و کنده شده برای خدمات خود استفاده نماید.
    یک ناخن کار ماهر به چند نوع ناخن گیر نیاز دارد. داشتن بک جفت ناخن گیر استاندارد برای کوتاه کردن ناخن طبیعی افرادی که کاشت اکریلیک و ژل روی ناخن های خود ندارند، بسیار ضروری است. کوتاه کردن و فرم دهی ناخن قبل از انجام خدماتی مانند کاشت یا ژلیش از مراحل اولیه می باشند. برای کوتاه کردن ناخن های طبیعی حتما باید از ناخن گیرهای استاندارد استفاده نمود تا آسیبی به صدف ناخن وارد نشود.
    ناخن گیرهای تیز مخصوص به راحتی ناخن های اکریلیک و ژل را کوتاه می کنند و به آن ها شکل می دهند. ناخن گیر پا برای راحت تر انجام دادن پدیکور هستند.

ناخن گیر

  • تیپ ناخن: برای داشتن ناخن های بلند، گذاشتن مواد پودر و ژل روی آن باید روی ناخن های طبیعی تیپ گذاری شود. تیپ های ناخن را می توان از هر فروشگاه لوازم کاشت ناخنی تهیه نمود ولی باید دقت کرد که همه آن ها کیفیت یکسانی ندارند. کیفیت تیپ تاثیر به خصوصی در کاشت ناخن دارد. تیپ بدون کیفیت و سفت در هنگام کوتاه کردن و سوهان کشی ممکن است ترک بخورد. همین امر مراحل کاشت را طولانی تر و سخت تر می کند.
  • ظرف لیکوئید: مایع لیکوئید در معرض هوای آزاد تبخیر می شود و از بین می رود. برای جلوگیری از این اتفاق و سهولت استفاده از آن، داشتن یک ظرف مناسب و مخصوص برای لیکوئید توصیه می شود.
  • محلول پاک کننده لاک ناخن: این مورد از لوازم ضروری برای کاشت است. به همین دلیل، یک لاک پاک کن با کیفیت انتخاب نمایید که باعث خشک شدن پوست و آسیب به صدف ناخن نشود.
  • محلول پاک کننده ناخن: این محلول با پاک کننده لاک تفاوت دارد. محلول پاک کننده سطح ناخن به تمیز نگه داشتن ناخن و پوست اطراف آن کمک می کند تا مانع از بروز عفونت شود. همچنین با تمیز کردن سطح ناخن از هر گونه آلودگی باعث بهتر چسبیدن تیپ به صدف ناخن می شود.

محلول پاک کننده ناخن

  • کاسه مانیکور: کاسه ای از جنس پلاستیک است که مناسب برای خیس کردن دست می باشد. قبل از انجام مانیکور، دست‌ ها برای مدتی باید در این کاسه همراه با مواد مخصوص (آبلیمو، سرکه یا قرص جوشان و آب گرم) قرار گیرند تا پوست اطراف ناخن نرم شود. این کار کمک می‌ کند تا هنگام گوشه گیری و سوهان زدن، پوست اطراف ناخن آسیب نبیند. همچنین دچار آسیب و خون ریزی نگردد. طراحی این کاسه به صورتی انجام شده که دست ها به بهترین نحو در آن قرار گرفته و به همه انگشت‌ ها آب می‌ رسد.
  • قلم‌ کاشت: به دو نوع  قلم های کاشت پودر و کاشت ژل تقسیم‌ می شود. قلم های کاشت پودر با کیفیت از موی طبیعی سمور ساخته شده اند. قلم های ژل نیز از موی مصنوعی ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ماندگاری قلم به نحوه نگهداری آن وابسته است و روش های خاص خود را دارد.
  • سوهان دستی یا چوبی: همان سوهان معمولی است که جهت سوهان کشی و فرم دهی ناخن به کار می رود. درجه زبری آن ها با یک عدد روی سوهان مشخص شده است. هر چه عدد روی سوهان کوچکتر باشد، سوهان زبر تر می باشد. داشتن سوهان دستی با انواع درجه زبری و نرمی، کار شما را بسیار راحت تر می کند. با استفاده از انواع سوهان می توانید ناخن های اکریلیک، ژل و ناخن طبیعی را صاف و یکدست کنید و شکل دهید. نحوه سوهان کشیدن ناخن از اهمیت بالایی برخوردار است پس حواستان را هنگام انجام این کار جمع نمایید.

سوهان دستی یا چوبی

  • عقب زن یا پوشر ناخن: از این وسیله برای از بین بردن کوتیکول (پوست اضافی) ناخن استفاده می شود. با عقب زدن کوتیکول، بستر ناخن بزرگ تر شده و لاک ناخن زیبایی بیشتری به خود خواهد گرفت.
  • نیپر: ابزاری عالی است که به روند پاکسازی کوتیکول کمک می کند. نیپر برای گرفتن پوست های اضافه دور ناخن (کوتیکول) در هنگام مانیکور استفاده می شود. با این حال بهتر است به صورت مداوم از آن استفاده نشود. زیرا چیدن بیش از حد کوتیکول ها باعث ایجاد عفونت و آسیب به آن ها و در برخی موارد خونریزی می گردد.
  • کاتر: یکی دیگر از وسایل ضروری برای کاشت با پودر است که جهت بریدن و کوتاه کردن اضافه تیپ کاربرد دارد.
  • بافر: نوعی جلادهنده ناخن از جنس اسفنج است که از سوهان دستی نرم تر می باشد. 
  • چسب ناخن: برای چسباندن تیپ روی ناخن ها از چسب ناخن استفاده می شود. در هنگام خرید به کیفیت چسب ناخن توجه نمایید. زیرا اگر چسب، قدرت چسبندگی بالایی نداشته باشد، تیپ به درستی به ناخن نمی چسبد. همین امر موجب هواگیری و ایجاد حباب زیر کاشت و در نتیجه بلند شدن آن می شود.

چسب ناخن

  • کوتیکول ریموور: بدون عقب زدن و تمیز کردن کوتیکول نمی توان مانیکور مناسبی را انجام داد. اگر قصد ندارید که مانیکور خیس دست را انجام دهید، محلول کوتیکول ریموور گزینه ای عالی است. این محلول روی کوتیکول ها زده شده و بعد از چند دقیقه باعث نرم شدن آن ها می شود. بعد از آن می توان به راحتی و بدون ایجاد درد، کوتیکول ها را عقب زد و مرتب نمود.
  • روغن کوتیکول: ناخن کار این روغن را در پایان کار روی پوست اطراف ناخن می زند و با دست ماساژ می دهد تا جذب شود. عقب زدن و چیدن کوتیکول ها موجب سفت و خشک شدن آن ها می شود. برای نرم شدن، از بین رفتن خشکی و تقویت آن ها، روغن کوتیکول مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل انجام کاشت ناخن پودری با فرمر

فرمرها دو نوع کاغذی و فلزی دارند که برای کاشت ناخن با پودر و ژل به کار می روند. بهترین گزینه برای ترمیم ناخن های شکسته شده، کاشت ناخن با پودر و فرمر می باشد. زیرا انعطاف دارند و از ظرافت خوبی برخوردار هستند. مراحل انجام این کار به صورت زیر می باشد.
برای انجام کاشت ناخن پودری با فرمر، ابتدا باید ناخن ها را مانیکور نمایید. برای این کار می توان از مانیکور روسی یا خشک استفاده کرد. سپس با استفاده از سوهان برقی یا دستی، کوتیکول ناتن را عقب زده و پوسته ها و سلول های مرده پوست را از بین ببرید.
بعد از انجام مانیکور، ابتدا بافر را روی سطح ناخن طبیعی بکشید و بعد روی ناخن ضد قارچ بزنید. صبر کنید تا خشک شود، سپس از پرایمر استفاده نمایید. 
حال فرمر را روی ناخن بگذارید. فرمر را از وسط تا کنید و طوری روی ناخن تنظیم نمایید که کاغذ آن زیر نوک ناخن و کاملا چسبیده به آن باشد. در آخر هم هر دو طرف را از زیر ناخن به هم بچسبانید و مطمئن شوید که جا به جا نمی شود.

مراحل انجام کاشت ناخن پودری با فرمر

در این مرحله، مواد کاشت را آماده کنید. پودر مناسب کاشت ناخن را در یک گوده و مایع لیکوئید را در گوده دیگری بریزید. از براش شماره ۶ یا ۸ استفاده کنید و نوک آن را اول داخل مایع بزنید و اضافه های آن را بگیرید. بعد با حالت جارو کشیدن، براش را داخل گوده پودر نمایید. دقت کنید که میزان پودر به اندازه کافی باشد و مواد خیلی سفت یا خیلی شل نباشد. طوری که روی براش دانه های پودر خشک نباشد و یا مواد خیلی شل نباشد که در حال ریختن باشد.
برای شروع کاشت ناخن پودری با فرمر از فاصله یک میلی متری کوتیکول ناخن شروع کنید و براش را به صورت ضربه ای روی مواد بزنید. با حالت جارویی آن را به سمت پایین ناخن و روی فرمر بکشید. از کنار به ناخن نگاه کنید تا مطمئن شوید مواد را به صورت یکسدت پخش کرده اید. چند دقیقه صبر کنید تا مواد خشک شوند و بعد با انگشت چند ضربه روی ناخن بزنید تا مطمئن شوید مواد خشک شده اند.
فرمر را بردارید و با سوهان برقی کناره های ناخن را سوهان بزنید و آن را به فرم دلخواه خود در آورید. روی ناخن را بافر بزنید تا سطح آن هموار و یکدست شود. اگر موادتان ضخیم است از ضخامت آن کم کنید. در آخر می توانید با تاپ کات یا انواع لاک، کار کاشت ناخن پودری با فرمر را به پایان برسانید که این بسته به سلیقه فرد دارد. 

مراحل انجام کاشت ناخن پودری با قالب

در این نوع از قالب هایی استفاده می شود که شبیه به فرم ناخن هستند در اندازه های مختلف قرار دارند. چند قالب را روی ناخن خود تست کنید و هر کدام که کاملا اندازه ناخن خود بود را انتخاب نمایید. حتما توجه کنید که قالب انتخابی شما بزرگ تر یا کوچک تر از صدف ناخن هایتان نباشد.
محلول ضد قارچ و پرایمر را به ترتیب و با فاصله دو دقیقه از هم روی ناخن بزنید و بعد مواد کاشت ناخن را آماده نمایید‌. برای انجام کاشت ناخن پودری با قالب هم باید همان مراحل کاشت با فرمر را انجام دهید. پس براش را اول داخل لیکوئید و بعد داخل پودر بزنید. مقداری از خمیر به دست آمده را داخل قالب بگذارید و آن را به طور یکدست پخش کنید. هر اندازه که می خواهید ناخن هایتان بلند شود مواد گذاری را پیش ببرید. فقط مراقب باشید که سرعت عملتان خیلی پایین نباشد که مواد خشک نشوند.

مراحل انجام کاشت ناخن پودری با قالب
بعد از اینکه مواد را داخل قالب گذاشتید آن را روی ناخن خود قرار دهید و با کمی فشار روی ناخن فیکس کنید. اگر اضافه های مواد از کنار ناخن بیرون زد آن را با براش بردارید.
چند دقیقه صبر کنید تا مواد کاشت خشک شوند و در آخر با دو انگشت اشاره و شست پایین، قالب را بگیرید و با کمی تکان آن را از روی ناخن بردارید.
فرم ناخن های خود را با سوهان برقی یا دستی درست کنید و برق ناخن یا لاک مورد نظر خود را روی ناخن بزنید.

مراحل انجام کاشت ناخن پودری با تیپ

کاشت ناخن پودری با تیپ نیز یکی دیگر از روش های کاشت ناخن با پودر است. در این روش هم ابتدا ناخن ها را مانیکور نموده و کوتیکول ها را عقب می زنیم. در روش کاشت ناخن پودری با تیپ ناخن های شما نباید بیشتر از ۲ میلی متر باشند و بهتر است آن ها را کاملا کوتاه کنید.
تیپ های مختلفی برای کاشت ناخن پودری و ژله ای وجود دارند. تیپ ناخن را طوری انتخاب کنید که دقیقا اندازه ناخن های خودتان باشد و طوری نباشد که وقتی آن را روی ناخن طبیعی فشار می دهید هم اندازه آن شود.
برای گذاشتن تیپ روی ناخن نباید آن را روی کل صدف ناخن قرار دهید. باید فقط کمی بالاتر از نوک ناخن هایتان باشد. پس لبه ی تیپ را کمی چسب بزنید و روی ناخن خود بچسبانید. هر قدر که می خواهید ناخن هایتان بلند باشد اضافه تیپ را با کاتر ببرید.

مراحل انجام کاشت ناخن پودری با تیپ
اکنون اصلی ترین و مهم ترین مرحله از کاشت ناخن پودری با تیپ را انجام داده اید. با سوهان برقی یا بافر ناخن کمی روی مرز تیپ و ناخن طبیعی خود مانور دهید و آن ها را کاملا هم سطح کنید.
اول محلول ضد قارچ را روی صدف ناخن های طبیعی و بعد از دو دقیقه پرایمر ناخن را بزنید.
براش را اول داخل مایع و بعد داخل پودر کاشت بزنید و مواد را خیلی سفت یا شل درست نکنید. اگر موادتان خیلی سفت بود یک بار براش را داخل مایع بزنید.
مواد گذاری را شروع کنید. با ضربه زدن براش روی مواد آن را به طور کامل پخش نمایید و روی تیپ بنشانید. بهتر است مواد گذاری را از قسمتی که تیپ روی ناخن طبیعی قرار گرفته شروع کنید و بعد به سمت بالای ناخن بروید.
بعد از اینکه مواد کاشت خشک شدند با سوهان برقی یا دستی فرم ناخن های خود را درست و مرتب کنید. در آخر از طرح و لاک طبق سلیقه خود بر روی ناخن هایتان استفاده نمایید.

کاشت ناخن با پودر به چه کسانی توصیه می شود؟

کاشت ناخن با پودر زمان بر می باشد و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد. هر انگشت به صورت جداگانه احتیاج به سوهان کشی دارد. در نتیجه کاشت ناخن با پودر برای کسانی که وقت و حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع وسایل کاشت ناخن با پودر و مراحل انجام آن با روش های مختلف آشنا شدیم. کاشت ناخن با پودر از بهترین روش ها برای زیبایی دست ها می باشد و طرفداران زیادی دارد. در بهترین سالن زیبایی در غرب تهران انواع کاشت های ناخن با وسایل نو و شخصی شما انجام می شود. برای داشتن دستانی زیبا و جوان به بهترین آرایشگاه زنانه در غرب تهران مراجعه نمایید.