Skip to main content
| author

هزینه های مشاوره در تهران چقدر است؟

20 مرداد, 1401

روان‌شناسی علمی است که با استفاده از روش‌ های علمی به پژوهش و مطالعه روح و روان، فرآيندهاي ذهنی و رفتار موجودات زنده می پردازد. به عبارت دیگر، روان‌شناسی مباحث رفتار و فرایندهای روانی را مورد بررسی قرار می دهد.

منظور از " رفتار "، کلیه ی حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهده ی مستقیم و غیر مستقیم است؛ و منظور از " فرایندهای روانی " مباحثی همانند احساس، ادراک، اندیشه ( تفکر) هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش، حافظه و...است.


تاریخچه روانشناسی


پژوهش های رواشناختی به شکل علمی و آکادمیک، از اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم آغاز شد. اکتشافات و تحقیقات قابل توجه در روان‌شناسی از حدود ۱۵۰ سال پیش شروع شده است. البته مباحث مربوط به ذهن و روان قرن‌هاست که ذهن متفکران را به خود مشغول کرده است و آثار زیادی از دانشمندان یونان باستان و دانشمندانی چون ارسطو، افلاطون و سقراط به جا مانده،اما این شاخه از علم تا پیش از روان‌شناسی جدید، به‌صورت مدون و آکادمیک مورد مطالعه قرار نگرفته بود.


هزینه های مشاوره در تهران چقدر است؟


هزینه های مشاوره در تهران چقدر است؟ ، تعیین نرخ و تعرفه های روانشناسی و مشاوره توسط نظام روانشناسی و مشاوره انجام می شود. تعرفه بالای روانشناسی و مشاوره سبب شده است که مردم بسیاری به ویژه قشر کم درآمد و آسیب پذیر به روانشناس و مشاور مراجعه نکنند. همه ی مردم به سلامت روان مانند سلامت جسم احتیاج دارند و باید به سلامت روان هم مانند سلامت جسم اهمیت دهیم. تعرفه روانشناسی و مشاوره در سال ۱۳۹۸ نسبت به تعرفه سال ۹۷، بیست درصد افزایش یافته است. تعرفه های نوشته شده برای یک جلسه خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد و هرجلسه روان درمانی ۴۵ دقیقه است.

اگر شما در شرف ازدواج هستید برای گرفتن وقت از بهترین مشاور ازدواج در افسریه کلیک نمایید.

 منبع : ویکی پدیا