Skip to main content
| author

نشانه ی لنت ترمز خوب

30 مهر, 1401

نشانه های لنت ترمز خوب چیست؟ لنت ترمز از قطعاتی در خودرو است که مصرف زیادی دارد. لنت های ترمز اکنون با برند های مختلف در بازار یافت می شوند.

لنت ترمز خودرو دارای استاندارد اجباری است. هنگامی که لنت ترمز تمام می شود، معمولا رانندگان تعویض و انتخاب لنت را بر عهده تعمیرکار می گذارند. ولی اگر اطلاعات کافی درباره لنت ها داشته باشید، می توانید بهترین لنت را خودتان انتخاب کنید. لنت ترمز یکی از موارد مصرفی خودرو است که بعد از گذشت یک دوره زمانی، باید به طور منظم تعویض شود.

اگر لنت ترمز سراتو وارداتی شما خراب شده است می‌توانید برای خرید لنت با کیفیت و قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی کیا اورجینال مراجعه نمایید.

انواع لنت های موجود در بازار

در اینجا لنت ها را بر اساس مواد تشکیل دهنده، به شما معرفی می کنیم. شما می توانید در انتخاب لنت مناسب از این دسته بندی استفاده کنید.

-    لنت های ارگانیک
در ساخت این نوع لنت، از مواد آلی طبیعی استفاده می شود. لنت ارگانیک معمولا بی صدا و نرم می باشد. یکی از مشکلات این لنت، دیر خنک شدن آن است و در هنگام داغی، گیرایی خوبی ندارد. اگر استفاده زیادی از لنت دارید و با سرعت بالا رانندگی می کنید، این نوع لنت انتخاب خوبی نیست.

انواع لنت ترمز

-    لنت سمی متالیک
این نوع لنت در دمای بالا کارایی خود را از دست نمی دهد، زود خنک می شود و قیمت خوبی دارد. ایراد آن در صدا دار بودنش است و استفاده از الیاف استیل باعث از بین رفتن سریع دیسک چرخ می شود.

-    لنت های سرامیکی
از ترکیبات سرامیکی ساخته شده و دمای بالا را به خوبی تحمل می کند. این لنت از گیرایی بالایی برخوردار است و به سرعت خنک می شود.

نشانه های لنت ترمز خوب چیست؟

برای خرید یک لنت خوب و مناسب باید به ویژگی هایی دقت کنیم تا بهترین خرید را انجام دهیم. انتخاب لنت مناسب می تواند، ما را از بروز سانحه نجات دهد. از نشانه های لنت ترمز خوب عبارتند از:

1- وجود شیار روی لنت
با وجود شیار روی لنت، گرد و غبار روی آن باقی نمی ماند و گازهای به وجود آمده نیز از بین می روند. این شیار باعث خنک شدن لنت و عبور بهتر جریان هوا از آن می شود. شیارهای روی لنت دمای آن را کاهش می دهند و ترمز گیری را راحت می کنند.

نشانه لنت ترمز خوب

2- لنت های دارای لبه پخ دار
زمانی که به کناره های لنت فشار وارد شود، صدا تولید می شود. مخصوصا زمانی که لنت جدید استفاده کردید و لبه های لنت جدید تیز است. برای جلوگیری از تولید صدا از لنت هایی با لبه پخ دار استفاده می کنند.

3- وجود صفحات فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت
این صفحات باعث کاهش صداهای تولید شده در لنت می شوند.

4- آلارم تمام شدن لنت
در بیشتر لنت ها، فلزی نرم وجود دارد که هنگام تمام شدن لنت با دیسک برخورد کرده و صدا ایجاد می کند تا راننده را از تمام شدن لنت با خبر کند. در خودروهای جدید و پیشرفته برای راحتی بیشتر از سنسوری استفاده می شود که هنگام تمام شدن لنت، شروع به آلارم زدن می کند.

نشانه لنت ترمز خوب چیست؟

اگر خودروی شما سراتو است و به دنبال یک لنت ترمز سراتو سایپا با قیمت مناسب هستید، کلیک نمایید.

نکات مهم قبل از خرید یک لنت ترمز خوب

استفاده از لنت خوب و با کیفیت، می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند. ما باید از شکل و نوع لنت خودرو خود آگاه باشیم. لنت برخی خودروها با هم مشترک هستند. لنت خودروهای ارزان تر، قیمت پایین تری دارند که از آن ها می توان در خودرو های مشابه استفاده کرد. برای نمونه لنت عقب خودروهای النترا، اپیروس و ولستر شبیه هم هستند. لنت ترمز با کیفیت و مناسب زمانی که سرد باشد، ترمزگیری خوبی دارد. ولی لنت نامرغوب به علت استفاده از فولاد و آهن ارزانتر، در مسیرهای شیب دار و سرازیری داغ می شود و بوی نامطبوع می دهد. در برخی مواقع با دود نیز همراه می باشد. این موارد ممکن است باعث بروز حادثه شوند.

نکات مهم خرید لنت ترمز