Skip to main content
| author

مدل های مختلف شلوار زنانه

20 مرداد, 1401

مدل های مختلف شلوار زنانه ، در استایل خانم ها و آقایان شلوار یکی از ارکان اصلی است. سبک و مدل شلوار در استایل افراد تاثیر بسیاری دارد. انتخاب سبک های مختلف شلوار براساس استایل انتخابی سخت اما تاثیرگذار می باشد. در این نوشتار قصد داریم انواع مختلف و جدید شلوارها برای خانم ها را معرفی کنیم.

جنس این شلوارها معمولاً از پارچه های جین، کتان، کرپ، پارچه ای و نخی هستند. از این پارچه ها شلوارهایی با طرح های مختلف دوخته می شوند که مورد توجه زیادی هستند. طرح های اسپرت، راسته، دم پا، اسلش، مجلسی و راحتی از این نمونه هستند. ایده ی اولیه طراحی شلوار از شلوارهای ترکی و مدل های خاورمیانه به دست آمده است. مدل های مختلفی از شلوار توسط طراحان برای استایل های مختلف، مراسم و مناسبت های متفاوت طراحی و در بازار عرضه می شوند. جالب است بدانید که اولین شلوارها در سال 1910 میلادی طراحی و وارد بازار شده اند.

مدل های مختلف شلوار زنانه


رایج ترین مدل های شلوار


رایج ترین مدل های شلوار شامل شلوارهای جین، راسته، گشاد و کوتاه، بگ، سرهمی یا جامپ سویت، لگ، کلوش، رکاب دار، لوله تفنگی و ارتشی می شوند.


شلوار جین


شلوارهای جین از پارچه های لی و جین که سخت و محکم هستند، دوخته می شوند. این نوع از شلوارها بسیار محکم و بادوام بوده و برای جوانان بسیار جذاب هستند.

شلوار جین زنانه
شلوار راسته


نوع دیگر شلوار مربوط به شلوارهای راسته می شود. شلوار راسته برای استایل های رسمی و نیمه رسمی بسیار مناسب است. جنس این شلوارها معمولاً از مواد بافته شده که گران قیمت هم هستند، دوخته می شود. در قسمت جلوی این شلوار زیپ تعریف شده است. گشادی این شلوار از بالا تا پایین به یک اندازه می باشد.

شلوار راسته زنانه


شلوار گشاد و کوتاه


نوع دیگر از انواع شلوارها شلوارهای گشاد و کوتاه هستند که تا روی زانو یا کمی بلندتر دوخته می شوند. این شلوارها بسیار زیبا هستند اما برای ست کردن آن ها نیاز به زمان و بررسی زیادی است.

شلوار گشاد و کوتاه زنانه


شلوار بگ


شلوار بگ نیز بسیار پرطرفدار و محبوب است. این شلوار در قسمت کمر کاملاً اندازه دوخته می شود. اما از کمر به سمت پاها برش کلوش می خورند. شلوارهای بگ اغلب کلاً گشاد و آزاد هستند و در قسمت کمر کش دار دوخته می شوند. این شلوارها بسیار راحت هستند. از نمونه ی شلوارهای بگ می توان به شلوارهای راحتی و خانگی خانم ها اشاره کرد.

شلوار بگ زنانه


شلوار سرهمی


شلوارهای سرهمی یا جامپ سویت مدلی هستند که یک قسمت بالاتنه متصل به کمر دارند. خط دوخت این شلوارها از گردن شروع شده و در کشاله ی ران به سمت پایین پاها می رود. در قسمت بالای کمر این مدل شلوار دارای جیب های بزرگ و مشخص می باشد. استفاده از شلوار سرهمی برای کودکان بسیار متداول بوده و طرفداران زیادی دارد.

شلوار سرهمی زنانه


شلوار لگ


لگ ها شلوارهایی هستند که از پارچه های کشی دوخته شده و بسیار چسبان هستند.

شلوار لگ زنانه


شلوار کلوش


نوع دیگری از شلوارها که استفاده ی زیادی بین خانم ها دارد، شلوارهای کلوش هستند. این مدل از شلوارها در قسمت کمر و باسن اندازه و متناسب بوده اما از زانو به سمت مچ پاها برش کلوش خورده اند.

شلوار کلوش زنانه


شلوار رکاب دار


شلوارهای رکاب دار نیز از انواع شلوارها هستند. این نوع از شلوارها بسیار شبیه شلوارهای لگ می باشند. با این تفاوت که در زیر پا تکه ای رکاب مانند دارند. شلوارهای لگ مانند ساپورت هستند با این تفاوت که این نوع شلوار جنس ضخیم تری نسبت به ساپورت ها دارند.

شلوار رکاب دار زنانه


شلوار لوله تفنگی


و اما شلوارهای لوله تفنگی که بسیار محبوب جوانان است. این شلوارها تنگ و چسبان هستند و گاهی به آنها شلوار ناودانی هم گفته می شود. شلوارهای لوله تفنگی در قسمت پاها بسیار تنگ هستند و از این بابت شبیه شلوارهای لگ می باشند. لوله ی بیشتر این نوع شلوارها تا روی زانو می آید. به این مدل شلوارها گاهی شلوارهای مدادی هم می گویند. این شلوارها همیشه محبوب و پر طرفدار هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند.

شلوار لوله تفنگی زنانه


شلوار ارتشی


آخرین مدلی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم شلوارهای ارتشی هستند که شامل زیپ، بند داخلی، جیب های دکمه دار و دکمه هستند. مدل و طرح پارچه ی این شلوارها مانند فرم های ارتش است به همین جهت به آنها شلوار ارتشی می گویند.

شلوار ارتشی زنانه


سخن پایانی


به غیر از مدل هایی که در بالا اشاره شد انواع مختلف دیگری از شلوار در بازار وجود دارند. شلوارهایی از قبیل دم پا گشاد، هندی، پانکی، دم پا تنگ و انواع دیگری که کم تر مورد استفاده قرار می گیرند. دقت داشته باشید که برای خوش تیپ بودن کار خاصی نیاز نیست انجام دهید. فقط باید موقع انتخاب لباس و شلوار خود دقت کافی به خرج دهید. در صورتی که بتوانید شلواری مناسب اندام تان برای استایل خاص خود انتخاب کنید نصف بیشتر مسیر را طی کرده اید.