Skip to main content
| author

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

20 مرداد, 1401

راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ها سبک زندگی مردم تغییر کرده است. دیگر مثل سابق افراد در این ترافیک و شلوغی، زمان خود را صرف رفت و آمد به فروشگاه ها نمی کنند. آنها بیشتر ترجیح می دهند در زمان صرفه جویی کرده و انرژی خود را صرف کارهای مهم تر کنند.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

پیشرفت تکنولوژی، مشغله زیاد و تغییر سبک زندگی مردم موجب گسترش فعالیت های اینترنتی شده است. بسیاری از مردم برای خرید مایحتاج زندگی خود از فروشگاه های آنلاین استفاده می نمایند. ساخت یک فروشگاه موفق در فضای مجازی، کار دشواری نیست. حتی شرکت ها، فروشگاه ها و برندهای مختلف متوجه تاثیر شگفت انگیز فروش های آنلاین شده اند. فروشگاه های اینترنتی، مزیت های بسیاری دارند. مهم ترین و اصلی ترین مزیت این فروشگاه عدم نیاز به مکان فیزیکی می باشد. یعنی حتی افرادی که جایی برای اختصاص دادن به مغازه و فروشگاه ندارند، به راحتی می توانند فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند. با ایجاد فروشگاه های غیرحضوری و آنلاین به راحتی می توانید پاسخگوی مراجعان خود باشید. می توانید مشتریان زیادی جذب کنید و در طول شبانه روز خدماتتان را ارائه دهید.


این روزها اکثر مردم علاقه ی خاصی به استفاده از شبکه های مجازی و فضای اینترنتی پیدا کرده اند. حتی مزایای خریدهای آنلاین و اینترنتی را فهمیده و به این سمت روی آورده اند. روز به روز بر تعداد افرادی که نیازهای خود را از طریق خرید اینترنتی برطرف می کنند، افزوده می شود. با این تفاسیر فروشگاه اینترنتی از کسب و کارهای جدید و نتیجه بخش خواهد بود.
در این مقاله تصمیم گرفتیم روش های راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را به اختصار بیان کنیم. پس در صورتی که می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و فضایی برای اختصاص به آن ندارید، پیشنهاد می کنیم به فروشگاه اینترنتی نیز فکر کنید.

مراحل راه اندازی  فروشگاه اینترنتی


اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت می باشد. برای این کار باید هاست (فضای میزبانی) مناسبی انتخاب کنید که سرعت لود، پشتیبانی از حجم داده ها، امنیت سایت، پاسخگویی و قابلیت ساپورت بازدیدها را داشته باشد. پس از این که توانستید هاست مناسب را تهیه و انتخاب نمایید، نوبت به نام فروشگاه می رسد. یکی از مهم ترین مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی انتخاب نامی مناسب و جذاب است. به یاد داشته باشید انتخاب نامی متناسب برای فعالیت خود بسیار اهمیت دارد. مشتری های آینده ی شما باید بتوانند به راحتی با این نام ارتباط برقرار کنند. انتخاب نام مناسب نقش مهمی در نتیجه ی خدمات شما خواهد داشت. این نام برای همیشه معرف شما و کسب و کارتان خواهد بود.
در قدم بعدی به طراحی ظاهری فروشگاه تان می رسیم. انتخاب سیستم سایت ساز مطلوب و مناسب برای فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد. این سیستم مربوط به محتواهای شما و مدیریت آنها می شود. طراحی فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی در جذب و نگهداری مشتری دارد. همان طور که داشتن دکور شیک و زیبا برای فروشگاه های فیزیکی و سنتی بسیار مهم است، داشتن طراحی مناسب، زیبا و دل چسب نیز برای فروشگاه اینترنتی حائز اهمیت می باشد. علاوه بر این سایت باید جوری طراحی شود که بتواند نیازهای مشتری های آینده ی شما را برطرف نماید. یک سری قابلیت ها باید حتماً در نظر گرفته شود. برخی از این قابلیت ها شامل امکان مقایسه محصولات، امکان نظردهی مشتریان، نقد و بررسی و امثال این ها می شود.
حتماً برای فروشگاه خود درگاه پرداخت در نظر بگیرید. وجود این درگاه امکان پرداخت هزینه ی کالا را به صورت آنلاین فراهم می نماید. پول های پرداختی از طریق درگاه مستقیم به حساب شما واریز خواهند شد.
برای محصولاتی که تصمیم به فروش آن ها دارید، عکس های زیبا و جذاب بگیرید. این عکس ها را در سایت قرار دهید تا مشتریان برای خرید آن ها مشتاق شوند. برای هر محصول علاوه بر عکسی زیبا، محتواهای کامل و مفید در نظر بگیرید. در صورتی که می خواهید با پشتوانه ای قوی راه را ادامه دهید، برای جلب حس اعتماد مشتریان نماد الکترونیکی دریافت نمایید.


سخن پایانی


در انتهای مطلب یادتان باشد، تبلیغ را فراموش نکنید. برای جذب مشتری مخصوصاً در ابتدای راه اندازی فروشگاه باید در محیط های مختلف تبلیغ نمایید. توصیه می کنیم برای فروشگاه خود یک صفحه در فضاهای اجتماعی مثل اینستاگرام ایجاد کنید. در این صفحه به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید. در این فضاها به راحتی می توان دنبال کننده جذب کرد. به این صورت افراد زیادی با کسب و کار و خدمات شما آشنا خواهند شد.