Skip to main content
| author

سگ نژاد ژرمن شپرد

20 مرداد, 1401

سگ نژاد ژرمن شپرد ، سگ ها یکی از اولین موجوداتی هستند که توسط انسان ها اهلی شدند و سال های بسیار زیادی است در کنار انسان ها زندگی می کنند. طی سال های گذشته سگ ها دچار جهش نژادی شده اند و امروزه ما سگ هایی با نژادهای مختلف را می بینیم که ویژگی های مختلفی دارند.

سگ نژاد ژرمن شپرد 


یکی از محبوب ترین سگ هایی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است سگ نژاد ژرمن شپرد می باشد. این سگ ها با نام سگ چوپان آلمانی نیز شناخته می شوند. در ادامه راجع به این نژاد سگ و ویژگی های هر یک از آن ها صحبت خواهیم کرد.
سگ نژاد ژرمن شپرد یکی از سگ های آلمانی با نژاد اصیل می باشد. این سگ ها بسیار باهوش، با اعتماد به نفس و شجاع هستند و می توان از آن ها برای گله داری، نگهبانی، عملیات نجات، همراه خانواده و... استفاده کرد.


سگ های نژاد ژرمن شپرد به دلیل ساختار بدنی و ویژگی های خاصی که دارند در بسیاری از موارد مورد توجه افراد قرار می گیرند. همه ی ما تا به حال این سگ ها را در گروه های نجات دیده ایم. این سگ ها به دلیل هوش بسیار بالایی که دارند به عنوان سگ موادیاب، سگ زنده یاب، سگ پلیس، سگ آتش نشان و... مورد استفاه قرار می گیرند.
سگ های نژاد ژرمن شپرد بسیار باهوش هستند و به راحتی می توان مسائل مختلف را به آن ها آموزش داد. این سگ ها تنهایی را دوست ندارند و عاشق ورزش و جنب و جوش هستند.


رنگ سگ نژاد ژرمن شپرد


این سگ ها در رنگ های مختلفی دیده می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.


قد سگ نژاد ژرمن شپرد


قد این نژاد از سگ در نرها به 60 تا 65 سانتی متر می رسد و در ماده ها نیز 55 تا 60 سانتی متر می باشد.


وزن نژاد ژرمن شپرد


وزن سگ های این نژاد بین 22 تا 40 کیلوگرم می باشد.


طول عمر


طول عمر سگ های نژاد ژرمن شپرد بین 9 تا 13 سال می باشد.


بیماری های نژاد ژرمن شپرد


ناهنجاری باسن، پیچ خوردگی و انبساط شکم و انواع حساسیت ها می باشد.


سگ های نژاد ژرمن شپرد باید حتما در تولگی تربیت شوند، تربیت این سگ ها در زمان بلوغ نیز امکان پذیر می باشد اما نسبتا دشوار است و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. اگر قصد خرید سگ با نژاد ژرمن شپرد را دارید می توانید برای تربیت سگ به مربی سگ مراجعه کنید. شماره و اطلاعات مربی سگ در آگهی "مربی سگ" موجود می باشد.