Skip to main content
| author

سگ نژاد اشپیتز

20 مرداد, 1401

سگ نژاد اشپیتز ، یکی از اولین حیواناتی که سال ها پیش توسط انسان ها اهلی شدند سگ ها بودند. مدت بسیار طولانی است سگ ها در کنار انسان ها زندگی می کنند امروزه نیز بسیاری از افراد سگ ها را در منزل خود نگهداری می کنند و سگ ها عضوی از خانواده آن ها محسوب می شوند.

سگ نژاد اشپیتز 


سگ هایی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند سگ هایی با ویژگی های منحصر به فرد هستند. این سگ ها جثه ی بسیار کوچکی دارند و معمولا بسیار کم سروصدا هستند. این سگ ها، سگ های آپارتمانی نامیده می شوند.
سگ های آپارتمانی نژادهای مختلفی دارند. یکی از محبوب ترین سگ های آپارتمانی در ایران سگ اشپیتز می باشد. این سگ ها انواع مختلفی دارند که شامل: اشپیتز پامر، اشپیتز آلمانی، اشپیتز ژاپنی و... می باشد. هر یک از این سگ ها ویژگی های مختلفی دارند.
سگ های اشپیتز برای زندگی در محیط هایی با آب و هوای سرد مناسب می باشند زیرا این نژاد از سگ از نواحی سیبری و مناطق سرد آمده اند.


ویژگی های فیزیکی سگ های اشپیتز شامل :


گوش های ایستاده، نوک تیز و تقریبا کوچک، چشم های بادامی، سر مثلثی شکل، موهای پرپشت و ضخیم، دم پشمالو و خمیده و... می باشد.


طول عمر سگ با نژاد اشپیتز


طول عمر سگ با نژاد اشپیتز 10 تا 14 سال می باشد.


قد سگ با نژاد اشپیتز


قد سگ های این نژاد بین 23 تا 29 سانتی متر می باشد.


وزن سگ نژاد اشپیتز


وزن این سگ ها معمولا بین 11 تا 18 کیلوگرم می باشد.

سگ های ماده این نژاد معمولا قد کوتاه تری دارند و وزن آنها نیز کمتر است.
سگ های نژاد اشپیتز طرفداران بسیار زیادی دارند و یکی از بهترین سگ هایی هستند که در آپارتمان ها نگهداری می شوند. این سگ ها بسیار مهربان هستند و اگر آموزش ببینند بهترین حیوان خانگی و بهترین همراه برای شما خواهند بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به آموزش سگ می توانید به آگهی "مربی سگ " مراجعه کنید.