Skip to main content
| author

سریع ترین روش های بارداری

04 آبان, 1401

ممکن است بسیاری از خانم ها به دنبال پیدا کردن سریع ترین روش ها برای بارداری باشند. با انجام یک برنامه ریزی منظم و به شرطی که زوجین هر دو به این برنامه پایبند باشند، می توان نسبت به بارداری سریع اقدام کرد.

روش های مختلفی وجود دارد که برای سریعتر کردن و تنظیم فرایند بارداری می توان آنها را به کار برد. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با برخی از این روش ها بیشتر آشنا کنیم. 

داشتن سلامت عمومی

از فاکتورهای مهمی که برای بارداری وجود دارد، سلامت عمومی و سلامت باروری زن و شوهر است. در نتیجه لازم است که خانم ها نسبت به یک معاینه پیش از بارداری به نزد پزشک مراجعه کنند. 

انجام ورزش منظم

بر اساس تحقیقات مختلف مشخص شده که اضافه وزن یا کمبود وزن شانس بارداری را به میزان زیادی کاهش می‌ دهد. خانم ها در صورتی که اضافه وزن داشته باشند یا بیش از اندازه لاغر باشند، باید با مشورت پزشک خود به یک وزن مناسب برای بارداری دست پیدا کنند. بر اساس مطالعات انجام شده درصد زیادی از ناباوری ها به علت وزن پایین تر از حد طبیعی یا چاقی و اضافه وزن است. چون بر روی نظم سیکل قاعدگی میزان چربی های اضافه در بدن بسیار موثر است و این موضوع روی بارداری تاثیر مستقیم می گذارد. 

انجام ورزش منظم

پرهیز از کشیدن سیگار

برای بارداری سریع ابتدا باید بدن را برای بارداری آماده کرد. یکی از این راه کارها برای ایجاد آمادگی حذف کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر یا هر نوع دخانیات است. 

کم کردن مصرف کافئین و عدم مصرف الکل

برای داشتن یک بارداری بی خطر و کودک سالم باید زن و مرد مصرف هر نوع مواد الکلی را کنار بگذارند. همچنین از مقادیر بالای کافئین باید پرهیز کرد. 

کم کردن مصرف کافئین و عدم مصرف الکل

مشخص کردن زمان تخمک گذاری

بارداری فقط زمانی امکان پذیر است که شما در حال تخمک گذاری باشید. به این معنا که باید از تخمدان های شما یک تخمک رها شود. برخی از روش ها وجود دارد که با کمک آنها زمان تخمک گذاری تعیین می شود.

داشتن تغذیه خوب و سالم

بر اساس مطالعات و پیگیری های مختلف مشخص شده که بدن برای بارداری لازم است که مواد مغذی دریافت کند. پس شما می توانید برای بارداری سریع برای خود و همسرتان یک رژیم غذایی سالم برنامه ریزی کنید. 

داشتن تغذیه خوب و سالم

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان

به طور کلی آنتی اکسیدان ها موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد می شوند. این رادیکال ‌ها عوامل مخرب به شمار می آیند که در صورت ماندگاری باعث می شوند تا سلول های داخلی بدن فرد تخریب شده و فرد به بیماری های مزمن مبتلا شود. تخریب اسپرم یا سلول های تخمک از جمله آسیب هایی است که این رادیکال‌ های آزاد به بدن وارد می کنند. در نتیجه مصرف مواد غذایی که در آنها فولات و روی وجود دارد و سرشار از آنتی اکسیدان هستند تاثیر زیادی روی سالم ماندن اسپرم و تخمک و افزایش احتمال بارداری دارد. گردو به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان شناخته می شود که بر اساس تحقیقات مصرف ۷۵ گرم گردو در روز تاثیر زیادی روی بالا رفتن بهبود کیفیت اسپرم ها دارد. مواد غذایی دیگری مثل آجیل، سبزیجات، میوه ها و انواع دانه های خوراکی دارای آنتی اکسیدان هستند و می توان برای بارداری سریع آنها را مصرف کرد. 

هماهنگ کردن رابطه جنسی با زمان تخمک گذاری

بر اساس مطالعات مشخص شده زوج هایی که دارای رابطه جنسی همزمان با تخمک گذاری هستند، امکان بارداری برای آنها سریعتر خواهد بود. بهترین هنگام برای داشتن رابطه جنسی، پیش از تخمک گذاری و یا خود روز تخمک گذاری است. بر اساس پژوهش‌ های انجام شده آمار باروری زوج‌ هایی که به صورت همزمان در زمان تخمک گذاری رابطه جنسی دارند، در مقایسه با زوج هایی که بدون هماهنگی و هم زمانی برای بچه دار شدن در تلاش هستند، بالاتر خواهد بود. با استفاده از تقویم های قاعدگی مادرشو و درج تاریخ پریودی به صورت ماهانه به راحتی می توان از زمان تخمک گذاری و روزهای اوج بارداری خود آگاه شد.

هماهنگ کردن رابطه جنسی با زمان تخمک گذاری

افزایش مصرف آهن توسط خانم ها

بسیاری از خانم ها دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستند. به طوری که این بیماری در میان زنان بسیار متداول شده است. بنابراین خانم ها باید غذاهایی را مصرف کنند که دارای آهن طبیعی هستند. همچنین بهتر است برای جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن مکمل های آهن را مصرف کرد. بر اساس نتایجی که از آزمایشات بر روی خانم ها به دست آمده افرادی که مکمل های آهن مصرف می کنند به میزان ۴۰ درصد در مقایسه با دیگر خانم ها کمتر دچار مشکلات مربوط به بارداری می شوند. 
گرده زنبورعسل تاثیر زیادی برای باروری و بهبود ایمنی بدن دارد. مصرف گرده زنبور عسل کیفیت اسپرم و باروری مردان را بهبود می بخشد. همچنین مصرف موم زنبورعسل به میزان دو بار در روز باعث می شود تا شانس باردار شدن بعد از ۹ ماه به میزان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. ژل رویال عسل از دیگر مواردی است که مصرف آن برای بارداری تاثیر گذار خواهد بود. در این ژل اسیدهای آمینه، قند، ویتامین ها، چربی، اسیدهای چرب، کلسیم و آهن به میزان زیاد وجود دارد که تمامی این موارد باعث افزایش شانس بارداری می شوند. 

افزایش مصرف آهن توسط خانم ها

چنانچه قصد بارداری دارید و یا دچار مشکل نازایی هستید می توانید با دریافت وقت مشاوره از دکتر زنان خوب در سعادت آباد به این کلینیک مراجعه کرده تا با تشخیص و درمان به موقع مشکل زنان شما برطرف شود.