Skip to main content
| author

سرمایه لازم برای شروع به کار در تعمیرگاه

16 آبان, 1401

 نخستین چیزی که باید برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو تخصصی به آن توجه داشت، این است که برای این کار فقط در یک زمینه متخصص بودن کافی نیست.

بلکه در تعمیرگاه خودرو باید انواع خودروهای سنگین و نیمه سنگین، ماشین های تصادفی، ماشین های سبک و تعمیر انواع اتوبوس های شهری یا بین شهری انجام شود. پس لازم است که روی قطعات کامل و لوازم یدکی مربوط به هر یک از این خودروها شناخت کافی داشت. همچنین باید در زمینه صافکاری خودرو تخصص لازم وجود داشته باشد. با رعایت این موارد می توان یک تعمیرگاه حرفه ای داشت. برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو باید روی هزینه های لازم یک برآورد انجام داد. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با هزینه و سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو بیشتر آشنا کنیم. 

سرمایه لازم برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو

پیش از انجام هر کاری لازم است برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو روی هزینه های لازم برای این کار یک برآورد انجام داد. با تخمین هزینه های مورد نیاز دیگر شما در وسط مراحل راه اندازی نیاز نیست هزینه های اضافی پرداخت کنید. همچنین این کار جلوی از دست رفتن تمامی سرمایه شما را می گیرد. برای برآورد هزینه های راه اندازی تعمیرگاه خودرو باید هزینه های ثابت و متغیر، درآمد و سود خالص راه‌اندازی برای این کسب و کار را به خوبی محاسبه کنید.

سرمایه لازم برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو
برای شروع لازم است که هزینه های مربوط به اجاره یا خرید تعمیرگاه خودرو برآورد شود. پس از آن به هزینه های مربوط به بیمه و تجهیزات مورد نظر باید توجه کرد. بسیاری از این هزینه ها در شهرها و کشورهای مختلف با هم فرق دارد و به طور دائم در حال تغییر می باشد. بنابراین باید تمامی ریسک های مربوط به این کسب و کار را شناسایی کرده تا بتوانید در این مسیر با موفقیت تضمین شده قدم بگذارید. 

مدارک لازم برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو

پیش از راه اندازی خودرو لازم است که در کلاس ها و دوره های آموزشی مختلف شرکت کرد تا در زمینه معاینه فنی خودرو، تعمیر سیستم های پیچیده و مکانیکی آن یا عیب یابی خودرو اطلاعات لازم را به دست آورد. با دریافت مدارک مرتبط با این کار می ‌توان اعتماد مشتریان خود را جلب کرد. بهتر است که این مدارک بر روی دیوار تعمیرگاه نصب شود. از نکات دیگری که باید به آن توجه داشت این است که برای گرفتن جواز کسب و دریافت برخی از کمک ‌های مالی مثل وام یا امور مربوط به بیمه و مالیات لازم است که مدارک مورد نیاز را به همراه داشت و در غیر این صورت با شما برخورد می شود.
برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو باید وسایل لازم برای این کار را تهیه کرد. بنابراین باید در رابطه با هزینه های این وسایل اطلاعات لازم را به دست آورد. در ادامه برخی از مهمترین وسایل لازم برای تعمیرگاه خودرو را معرفی می کنیم: 

دستگاه تعویض لاستیک
از جمله کاربردی ترین دستگاه هایی که باید در تعمیرگاه خودرو باشد، می توان به دستگاه تعویض لاستیک اشاره کرد. زیرا در تعمیرگاه خودرو تعویض لاستیک یکی از کارهای همیشگی است. بنابراین وجود این دستگاه در تعمیرگاه ضروری خواهد بود.

دستگاه تعویض لاستیک

دستگاه بالانس برای تعمیرگاه خودرو
وجود دستگاه بالانس در تعمیرگاه باعث به همراه داشتن سود مالی زیاد برای تعمیرگاه خواهد شد. با کمک این دستگاه خدمات کامل تری به مشتری ارائه می ‌شود.

دستگاه بالانس برای تعمیرگاه خودرو

جک بالابر خودرو
در تعمیرگاه های کوچک استفاده از دستگاه جک بالابر خودرو بسیار کاربردی و ضروری است.

جک بالابر خودرو

گریس پمپ دستی
سوپاپ تخلیه هوا در دستگاه گریس پمپ دستی به کار رفته که موجب می شود حباب های هوا به راحتی خارج شده و جلوی هوا گرفتن گریس در زمان کار گرفته شود. باید در رابطه با خودروهایی که به تعمیرگاه مراجعه می کنند شناخت کافی داشت. به عنوان مثال یک تعمیرگاه بی ام و لازم است که تمامی ابزارهای مربوط به این برند را داشته باشد.  

انواع آچار برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو
از آنجایی که در خودروها انواع پیچ ها و مهره ها وجود دارد، بنابراین تعمیرگاه خودرو بدون آچار هیچ معنایی نخواهد داشت. پس لازم است در تعمیرگاه خودرو انواع آچار های متفاوت وجود داشته باشند. همچنین برای ماشین های مختلف داشتن آچار مربوط به آن خودرو اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال یک تعمیرگاه بنز باید دارای آچارهای مخصوص به این خودرو باشد. 

انواع آچار برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو

دستگاه تنظیم باد لاستیک در تعمیرگاه
از جمله دستگاه هایی که باعث می ‌شود مشتری به سمت تعمیرگاه خودرو کشیده شود، دستگاه تنظیم باد لاستیک است. چون هنگامی که مشتریان برای استفاده از این دستگاه وارد تعمیرگاه می‌ شوند، دیگر خدمات تعمیرگاه را می توانند مشاهده کرده و تبدیل به مشتری دائمی شوند. 

دستگاه تنظیم باد لاستیک در تعمیرگاه

تبلیغات برای افتتاح تعمیرگاه خودرو
با کمک تبلیغات هدفمند و بازاریابی اصولی می‌ توان نسبت به جذب مشتریان به تعمیرگاه خودرو اقدام کرد. با درج لیست کلیه خدمات به همراه قیمت مناسب می توان تبلیغات خودرو را انجام داد. به منظور رضایت و جلب مشتریان می توان تخفیف هایی نیز در نظر گرفت. این اقدامات باعث می ‌شود تا بتوان هزینه و درآمد احتمالی خود را در بازه های مشخص محاسبه کرد. 

سخن پایانی

برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو چینی لازم است در این زمینه دانش کافی داشت. با گذراندن دوره های آموزشی مختلف و دریافت مدارک لازم در این زمینه می توان یک تعمیرگاه خودرو تخصصی داشت. برای حفظ سرمایه اولیه خود و گسترش آن بهتر است که پیش از هر اقدامی هزینه های لازم را برآورد کرد. با شناسایی ریسک تمامی مراحل، می توان در این فعالیت موفق تر عمل کرد.