Skip to main content
| author

روش های موثر در کاهش سرقت از منزل

08 آبان, 1401

یکی از دغدغه های مهم اکثر افراد به خصوص هنگام سفر و دور بودن از منزل، سرقت و دزدی از خانه است. بیشتر سرقت ها در طول تابستان افزایش می یابد.

در حال حاضر، دزدها از انواع روش های مختلف برای ورود به ساختمان ها استفاده می کنند. به همین دلیل استفاده از یک سری روش های محافظت و افزایش امنیت ساختمان در برابر سرقت و دزدی اهمیت دارد. افزایش امنیت در برابر سرقت از روش های زیادی برخوردار است. استفاده از حفاظ برای درب و پنجره، استفاده از درب های ضد سرقت، نصب دوربین مدار بسته، چشمی و زنجیر شب بند برخی از این روش ها هستند. برای اطلاع از روش های موثر در کاهش سرقت از منزل این مقاله را تا انتها بخوانید. 

چه زمان هایی احتمال سرقت از منزل بیشتر می‌ شود؟

زمان های سرقت از منزل مختلف می باشد اما عدم رعایت نکات ایمنی نقطه مشترک تمام آن ها است. ناامن بودن راه‌ های ورودی ساختمان، خالی گذاشتن خانه برای چندین روز و نسپردن آن به افراد مطمئن، اطلاع پیدا کردن افراد غریبه از برنامه‌ ی سفر، تعویض نکردن قفل‌ ها برای منزل جدید که مستقر شده‌ اید، راه دادن اشخاص نامطمئن و مشکوک به محوطه ساختمان، فراهم نکردن سیستم های ضد سرقت مانند دوربین مداربسته، دزدگیر و ردیاب، نداشتن حفاظ برای دورتا دور منزل و نگهداری اموال با ارزش در خانه زمان هایی هستند که احتمال سرقت از منزل بیشتر می شود. 

چه زمان هایی احتمال سرقت از منزل بیشتر می‌ شود؟

روش های موثر در کاهش سرقت از منزل

1.    قفل ها اولین سد راه برای دزدها و سرقت 

پیش از هر چیز خرید و نصب قفل استاندارد با ایمنی بالا برای هر مکانی ضروری می باشد. نمونه بهترین قفل ها ضد اسید، ضد ضربه و برش هستند و عموما از جنس نیکل فولاد ساخته می شوند. مطمئن ترین قفل باید میله ای به قطر 13 سانتی متر داشته باشد. اکثر قفل های با کیفیت از کلیدهای کامپیوتری استفاده می کنند. از قفلی استفاده کنید که توسط اهرم و دیلم قابل شکستن نباشد. در صورت مفقود شدن کلید بی درنگ اقدام به تعویض قفل نمایید. ارزش اموال و دارایی شما قطعا بیشتر از قیمت یک قفل است.

2.    نصب حفاظ و درب آکاردئونی

علاوه بر نصب قفل سعی کنید از حفاظ آهنی جهت جلوگیری از ورود آسان به محیط استفاده نمایید. طبق آمار ۷۰ درصد محیط هایی که به حفاظ ها و سیستم های اعلام سرقت مجهز هستند کمتر مورد سرقت قرار می گیرند. پوشش کانال های کولر و نورگیرها و نصب توری و حفاظ را فراموش نکنید. درب های آکاردئونی یکی از بهترین حفاظ هایی هستند که می توان برای محیط های آپارتمانی به کار برد. این حفاظ ها سرعت عمل را از سارق خواهند گرفت. اغلب درب های پیش ساخته آکاردئونی دارای یک زبانه برای نصب قفل هستند. از فروشنده حفاظ آهنی بخواهید که دو یا سه زبانه جهت نصب قفل های ایمنی درنظر بگیرد. به یاد داشته باشید نصب قفل بیش از حد توجه سارق را به خود جلب می کند و با تصور اینکه قصد حفاظت از مال فراوانی را دارید در کمین خواهد نشست. با نصب دو عدد قفل استاندارد و ضد برش قائله را خاتمه دهید.

3.    نصب درب های ضد سرقت دیواری مستحکم

این درب ها دارای اهرم ایمن و قفل های فولادی هستند و بر خلاف درب های معمولی استحکام بسیار بالایی دارند. به طوری که امکان تخریب آن ها تقریبا غیر ممکن است. با نصب درب ضد سرقت خیال افراد تا حدی از درب ورودی خانه راحت می باشد. درب های ضد سرقت علاوه بر استحکام بالا، عایق صوت، رطوبت و عایق حرارتی هستند و نوع با کیفیت این درب ها ضد اسید و شد برش می باشد. این درب ها ضد اهرم هستند و 11 زبانه دارند.

4.    نصب سیستم ضد سرقت

سیستم ‌های ضد سرقت از وسایل با ارزش مانند وسایل نقلیه و اموال شخصی مثل کیف پول، تلفن و جواهرات محافظت می ‌کنند. همچنین در تنظیمات خرده فروشی برای محافظت از کالا‌ها در قالب برچسب‌ ها و برچسب ‌های امنیتی استفاده می ‌شوند. سیستم‌ های ضد سرقت شامل دستگاه‌ هایی مانند قفل و کلید، تگ‌ های RFID و مکان یاب GPS هستند. سیستم ضد سرقت به دو صورت حفاظت آنلاین و آفلاین وجود دارد. حفاظت آفلاین مناسب مکان هایی است که شخص در آن حضور ندارد. این سیستم‌ ها به محض ورود افراد غریبه به محل به مالکان هشدار می‌ دهند.‌سیستم حفاظت آنلاین در اماکن بزرگ مانند فروشگاه‌ ها و بانک‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این موارد، ریموت کنترلی در اختیار فرد قرار داده می ‌شود که به محض شناسایی خطر با فشردن ریموت کنترل، سیگنالی به پنل مرکزی ارسال کرده و بلافاصله فرآیند اعلام سرقت شروع به کار می کند.

5.    استفاده از حصار و نرده حفاظ

این حصارها در شکل‌ ها و قیمت های مختلفی وجود دارند. اما بهتر است برای امنیت خانه خود هزینه کنید و نرده حفاظی انتخاب نمایید که راحت خم نشود. نگران به هم زدن نمای خانه‌ ی خود نباشید، تنوع زیاد در مدل این نرده‌ ها انتخاب شما را آسان خواهد کرد. بهتر است این حصارها ارتفاع مناسبی داشته باشند. به طوری که نتوان از آن رد شد و یا از روی آن پرید.

روش های موثر در کاهش سرقت از منزل

بهترین مورد برای پیشگیری از سرقت خانه

قفل های دیجیتال هوشمند بهترین روش برای ایجاد آرامش، امنیت و راحتی در خانه و برای خانواده هستند. زیرا یک سری ویژگی ها و قابلیت های ویژه ای دارند که تحت هیچ شرایطی توسط سارقین باز و شکسته نمی شوند. همچنین نصب تعمیر قفل دیجیتال نیز بسیار ساده است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. استفاده از قفل هوشمند راحت می باشد. این کار با لمس یک دکمه، ضربه یک کارت یا از طریق تلفن های هوشمند زمان لازم برای دسترسی به خانه ها را کاهش می دهد‌. این قفل ها حس شیک و مدرن را به شما ارائه می دهند. به گونه ای طراحی شده اند که هر دکوراسیونی را با زیبایی شناسی جهانی متناسب می کنند. شما با استفاده از قفل های دیجیتال به راحتی می توانید ورود و خروج را مدیریت کنید. بعنوان مثال، با استفاده از رمزهای مختص به افراد مختلف و همچنین با استفاده از مانیتورینگ تحت شبکه در لحظه از ورود و خروج افراد روی گوشی هوشمند خود با خبر می شوید. فرض کنید در تخت خواب هستید و فراموش کرده ‌اید که درب منزل را قفل کنید. با یک حرکت ساده می ‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود درب منزل را ببندید. از مهم ترین مزایای قفل دیجیتال هوشمند، کنترل و دسترسی به قفل هوشمند از راه دور می باشد.

بهترین مورد برای پیشگیری از سرقت خانه

راه‌ های پیشگیری از سرقت منزل

در حال حاضر گزینه‌ های امنیتی بسیار مقرون به صرفه‌ ای وجود دارند. (از قفل‌های هوشمند گرفته تا دوربین‌ های مدار بسته). از جمله راه‌ های جلوگیری از سرقت منزل می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در‌ها را محکم کنید.
  • پنجره‌ها را قفل نمایید.
  • چراغ‌ ها را روشن کنید.
  • گاراژ را فراموش نکنید.
  • مخفیگاه‌ ها را از بین ببرید.
  • شبکه وای فای خود را قفل کنید.
  • از اتوماسیون خانگی استفاده نمایید.
  • یک گاو صندوق بگیرید.