Skip to main content
| author

روش هایی برای درمان چین و چروک

20 مرداد, 1401

روش هایی برای درمان چین و چروک ، یکی از عوامل افزایش سن بروز چین و چروک ها در قسمت های مختلف بدن می باشد. عوامل بسیار زیادی از جمله بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب به صوررت طولانی مدت و... وجود دارد که باعث بروز چین و چروک ها در صورت، گردن، دست ها، ساعد و... می شود.

روش هایی برای درمان چین و چروک 


همه ی انسان ها در هر سن و سالی دوست دارند پوستی زیبا، شاداب و جوان داشته باشند. امروزه همه ی افرادی که به هر دلیلی پوستشان چین و چروک دارد به دنبال راهی برای رفع آن ها هستند.
روش های بسیار زیادی وجود دارد که به وسیله ی آن ها می توان چین و چروک ها را برطرف کرد. برخی افراد با استفاده از کرم ها و تزریق ژل سعی دارند این چین و چروک ها را برطرف کنند.
ما در این مقاله بهترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک های صورت با موادی که در منزل دارید را به شما پیشنهاد می دهیم.


ماسک موز :


موز حاوی روغن های طبیعی می باشد که به سلامت پوست و رفع چین و چروک ها کمک می کند.


آلوئه ورا :


آلوئه ورا یکی از موادی است که خواص بسیار زیادی دارد.


غذاهای سالم :


مصرف غذاهای سالم که سرشار از مواد مغذی هستند می تواند از بروز چین و چروک ها جلوگیری کند و پوست را تقویت کند.
چند نمونه از غذاهایی که می تواند به کاهش چین و چروک های پوست کمک کند شامل : کنگر، آووکادو، دانه های چیا، دارچین، سفیده تخم مرغ، زنجبیل، جو دوسر، ماهی سالمون، ساردین، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، گردو و... می باشد.


همیشه استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف پوستی پیشنهاد می شود. روغن های گیاهی مثل : آرگان، دانه هویج، مریم گلی، شمعدانی، دانه انگور، جوجوبا، اسطوخودوس، انار، گل سرخ، رزماری، چوب صندل و... برای برطرف کردن چین و چروک های صورت بسیار مفید می باشند.
توجه داشته باشید برای استفاده از روغن ها باید آن ها را تست کنید. مقداری از روغن را به قسمت داخلی مچ خود بمالید و پس از 24 ساعت اگر قرمزی، سوزش یا لک ایا نشد می توانید از آن برای رفع چین و چروک ها استفاده کنید.

اگر با این روش ها نتوانستید چین و چروک ها را برطرف کنید می توانید به دکتر پوست در کرج مراجعه کنید.