Skip to main content
| author

روش هایی برای درمان جوش

20 مرداد, 1401

روش هایی برای درمان جوش ، جوش ها یکی از عواملی هستند که می توانند زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهند. همه ی افراد در هر سن و سالی تمایل دارند زیبا باشند و یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی داشتن صورت صاف و بدون جوش می باشد.


جوش چیست ؟


جوش ها زائده هایی کوچک هستند که منشاء بروز آن ها غدد چربی می باشند که به وسیله ی میکروب ها آلوده و ملتهب می شوند.
بروز جوش در افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد. جوش ها باید توسط دکتر پوست بررسی شده و دلیل بروز آن ها مشخص شود. علاوه بر داروها و کرم های مختلف مواد بسیار زیادی وجود دارد که به وسیله ی آن ها می توان جوش های صورت را از بین برد. در ادامه به چند نمونه از این مواد اشاره خواهیم کرد.


روش هایی برای درمان جوش


یخ : استفاده از یخ یکی از بهترین روش های از بین بردن جوش ها می باشد. افراد می توانند تکه ای یخ را روی جوش بگذارند و چند دقیقه نگه دارند. تکرار این کار می تواند باعث از بین رفتن جوش ها شود.


عسل : یکی از روش های از بین بردن جوش صورت با مواد خوراکی استفاده از عسل می باشد. عسل خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و با از بین بردن میکروب ها باعث از بین رفتن جوش می شود. برای انجام این کار تکه ای پنبه را به عسل آغشته کرده و روی جوش بمالید پس از گذشت 30 دقیقه می توانید صورت را با آب گرم بشوئید.


ماسک دارچین و عسل :
عسل و دارچین دارای آنتی اکسیدان هستند و می توانند جوش ها را از بین ببرند. یکی از بهترین ماسک ها برای از بین بردن جوش صورت ماسک دارچین و عسل می باشد. طرز تهیه ماسک دارچین و عسل : 2 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کرده و به صورت بمالید. پس از 10 تا 15 دقیقه می توانید صورتتان را بشوئید.

اگر با این روش ها نتوانستید جوش ها را از بین ببرید می توانید برای درمان آن ها به دکتر پوست در کرج مراجعه کنید.