Skip to main content
| Super User

بهترین نژاد گربه

20 مرداد, 1401

بهترین نژاد گربه ، گربه‌ها حیوانات خانگی محبوبی می‌باشند که دارای ویژگی های بامزه، جذاب و از همه مهم تر بسیار مستقل هستند و نگهداری آن‌ها کار سختی نمی‌باشد.

همانطور که می‌دانید نژادهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارد که علاوه بر تفاوت های ظاهری، دارای ویژگی های اخلاقی و رفتاری متفاوتی هستند. بهترین نژاد گربه‌ها معمولا دارای طرفدار زیادی می‌باشد. برای مثال بهترین نژاد گربه‌های خانگی آنهایی هستند که کمتر حساسیت زا هستند و همچنین کمتر سروصدا می‌کنند. نژادهای زیادی از این حیوان در جهان ثبت شده است؛ که برخی از آنها به عنوان گربه‌های خانگی و خیلی از آنها به گربه‌های خیابانی و وحشی معروف هستند.


چند مورد از بهترین و محبوب ترین نژاد گربه ها


•    گربه اسکاتیش فولد
•    گربه چین چیلا
•    گربه ایرانی یا پرشین
•    گربه موکوتاه بریتانیایی یا بریتیش شورت هیر
•    گربه آشرا
•    نژاد گربه هیمالین
•    گربه کاراکال
•    گربه خائومانی
•    گربه ساوانا


1. گربه اسکاتیش فولد


نژاد گربه اسکاتیش فولد دارای صورتی بامزه و گوش‌های خوابیده یکی از محبوب ترین و بهترین نژاد گربه در ایران و جهان می‌باشد و دارای طرفداران زیادی است. گربه با این نژاد دارای خلق و خوی آرامی است و نگهداری از این گربه بسیار آسان می‌باشد. این گربه علاوه بر ظاهر دلنشین و گوش های بامزه‌اش، به صدای  ناز و ظریفش هم معروف می‌باشد؛ او می‌تواند صداهای متفاوتی از خودش در بیاورد.


2 . گربه چین چیلا


این نوع گربه در واقع یک ترکیب نژادی از گربه پرشین و یک نژاد دیگری می‌باشد و امروزه خیلی از افراد گربه چین چیلا را یک نوع گربه پرشین می‌دانند، ولی از نظر کارشناسان گربه چین چیلا یک نژاد جدا و متفاوت است. با اینکه این گربه از نظر ظاهری و خلق و خو شباهت بسیار زیادی به گربه پرشین دارد، ولی دارای یک تفاوت می‌باشد آن هم این است که صورت چین چیلا مانند گربه پرشین تخت و جمع شده نمی‌باشد. این گربه دارای موهای بلند و چشم هایی بسیار زیبا با رنگ سبز یا آبی دارد که دورش با یک خط چشم مشکی بصورت خدا دادی آرایش شده است. این گربه یکی از زیباترین و بهترین نژاد گربه در دنیا به حساب می‌آید.


3 . گربه ایرانی یا پرشین


هرجا حرف از بهترین نژاد گربه به وسط بیاید گربه ایرانی حضور پرشوری دارد. این گربه پشمالو و مو بلند که در واقع اصالتش ایرانی است یکی از بهترین نژاد گربه در جهان می‌باشد و از زمان های بسیار دور به عنوان حیوان خانگی از او مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نژاد از گربه ها به خاطر شخصیت آرام، صورت جمع شده‌، چشم های گرد و... مشهور می‌باشند. البته این گربه در مقایسه با سایر نژاد گربه ها از سطح هوش پایین تری برخوردار می‌باشد و به این علت یکم دیرتر متوجه منظور شما می‌شوند.

4. گربه موکوتاه بریتانیایی یا بریتیش شورت هیر


بریتیش شورت هیر یا گربه موکوتاه بریتانیایی نیز با ظاهر زیبایی که دارد یکی از بهترین نژاد گربه در ایران و جهان می‌باشد. این نژاد گربه را در قرن اول میلادی به کشور انگلستان آوردند و ازهمان موقع گربه بریتیش دوست آدم ها شده است. گربه موکوتاه بریتانیایی به خاطر ظاهر زیبایی که دارد در خیلی از فیلم‌ها و تبلغات تلویزیونی سراسر جهان هم حضور پرشوری دارد. با گذر زمان و به علت ترکیب نژادی گربه پرشین با گربه بریتیش، تغییرات قابل ملاحضه‌ای در ظاهر این گربه ایجاد شده است و باعث پشمالو شدن و دلنشین شدن این نژاد شده است.


5 . گربه آشرا


گربه آشرا حدودا مشابه یک پلنگ زیبای کوچک می‌باشد. این گربه ترکیبی از گربه معمولی و گربه پلنگی آسیایی می‌باشد و قیمتش حدودا 100 هزار دلار می‌باشد.


6 . نژاد گربه هیمالین


این نژاد هم همانند دیگر نژادها یکی از بهترین نژاد گربه در ایران و جهان می‌باشد. این گربه از نظر ظاهری شباهت بسیاری به گربه پرشین دارد و در حقیقت از ترکیب نژادی گربه پرشین با گربه سیامی به وجود می‌آید. گربه هیمالین خصوصیت هایی مانند پشمالو بودن، موهای بلندش را از جد پرشین، و لکه های تیره واقع در صورت و بدنش را از گربه سیامی به ارث برده است. این نژاد از گربه پرشین بسیار فعال‌ترمی‌باشد و این خصوصیت بازیگوشی را از جدشان یعنی گربه سیامی به ارث برده است.


7 . گربه کاراکال


کاراکال درواقع همان گربه سیاه گوش است. این گربه بصورت ذاتی وحشی می‌باشد و سال های زیادی بود که منفعت طلبان این نوع گربه‌ها را با عنوان گربه خانگی و با قیمت خیلی بالایی می‌فروختند.


8 . گربه خائومانی


این نژاد از گربه ممکن است یکی از زیباترین نژادها در جهان باشد، که به چشم الماسی مشهور است. هریک از چشمان این گربه یک رنگ خاص دارد.


9. گربه ساوانا


نژاد این گربه بدون شک یکی از سنگین وزن ترین و درواقع بزرگ ترین گربه های جهان به حساب می‌آید. این گربه ترکیبی از گربه معمولی و نژاد سروال آفریقایی می‌باشد. گربه های ساوانا خیلی زرنگ و خونسرد هستند و برخلاف سایر گربه ها، عاشق حمام کردن می‌باشند.


کلام پایانی


در نتیجه در سرتاسر جهان تعداد زیادی نژاد گربه وجود دارد که هرکدام از آنها متعلق به کشوری و با خصوصیاتی می‌باشند. نژادهایی که گفته شد چند مورد از بهترین و محبوب ترین نژادها بود که می‌توان از آن‌ها به نژادهای اسکاتیش فولد، چین چیلا، ایرانی یا پرشین، موکوتاه بریتانیایی، آشرا، هیمالین، کاراکال، خائومانی، ساوانا وخیلی از موارد دیگر نام برد. اگر به دنبال بهترین نژاد گربه هستید، بهتر است تا ابتدا چند تا سوال از خود بپرسید. برای مثال چه میزان می‌توانید برای گربه خود زمان صرف کنید، یا چقدر می‌توانید برایش هزینه کنید. این چند سوال می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع از نژادگربه را انتخاب نمایید.