Skip to main content
| halvaei

تمیز کردن ظروف مسی

20 مرداد, 1401

تمیز کردن ظروف مسی کدر شده ممکن است سخت باشد. آیا ترفندهای زیادی را امتحان کردید و باز هم در تمیز کردن کامل ظروف مسی شکست خوردید؟ با ما همراه باشید، ما در این مقاله شما را با چند روش برای تمیز کردن ظروف مسی آشنا می کنیم.


تمیز کردن ظروف مسی


آیا شما عاشق ظروف مسی هستید؟ اگر ظروف مسی شما مانند ظروف جدید برق بزنند، قطعاً به آشپزخانه شما کلاس و پیچیدگی می بخشد. در مقایسه با انواع دیگر ظروف، ظروف مسی نسبتاً گران هستند. اگر یکی از زیباترین مجموعه های ظروف مسی را دارید، مطمئناً دوست دارید آن را همیشه تمیز و درخشان نگه دارید. اما هنگام استفاده از این ظروف برای پخت و پز خیلی سریع می شوند. ممکن است به این دلیل بسیاری از افراد از خرید ظروف مسی اجتناب کنند، بهتر تمام نگرانی های خود را فراموش کنید و هر زمان که خواستید شروع به استفاده از ظروف مسی مورد علاقه خود کنید. در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا تمیز کردن ظروف مسی را به 4 روش آسان یاد بگیرید.


تمیز کردن ظروف مسی با خمیر لیمو و نمک


خمیر لیمو و نمک را امتحان کنید که در تمیز کردن ظروف مسی مورد علاقه شما معجزه می کند. برای از بین بردن لکه های ظروف مسی خود یک لیمو را بردارید و آب آن را کاملاً صاف کنید. در یک ظرف یا کاسه، چند قاشق چایخوری آب لیمو اضافه کنید. در نهایت نمک را با شیره مخلوط کرده و مخلوط کرده تا بافت خمیری غلیظی به دست آید. مقداری رب را در یک پارچه خشک و نرم بردارید و ظروف مسی خود را با خمیر بمالید. وقتی تمیز شد، ظروف را با آب گرم بشویید و با یک پارچه نرم مرطوب و با استفاده از روغن زیتون برای درخشندگی آن را جلا دهید. بگذارید در هوا خشک شود. برای نکات بیشتر در مورد استفاده از لیمو در نظافت منزل، این مقاله را بررسی کنید.

تمیز کردن ظروف مسی با خمیر لیمو و نمک


تمیز کردن ظروف مسی با نمک و سرکه


اگر از تمیز کردن تابه های مسی بدون هیچ نتیجه ای خسته شده اید، با ترکیبی از نمک و سرکه برای تمیز کردن ظروف مسی می توانید آن ها را تمیز کنید. نمک خوراکی و سرکه سفید را بردارید و نمک را به میزان لازم در سرکه بریزید و مدام هم بزنید. شما برای این کار باید یک خمیر غلیظ ایجاد کنید. بنابراین، وقتی نمک در سرکه حل شد، یک اسکرابر یا اسفنج را در آن فرو کرده و شروع به مالش دادن سطح سنگین کف تابه مسی کنید. پس از تمیز کردن، آن را کاملا با آب بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن ظروف مسی با نمک و سرکه


تمیز کردن ظروف مسی با سس کچاپ


تمیز کردن ظروف مسی با سس کچاپ یکی دیگر از روش های آسان برای تمیز کردن این ظروف است. اسید موجود در سس کچاپ، آن را به یک لکه‌ بر طبیعی برای تمیز کردن ظروف مسی تبدیل می‌ کند. سطح مسی کدر شده را می توان با فشار دادن مقداری سس کچاپ روی سطح در عرض چند دقیقه تمیز کرد. بگذارید مدتی بماند تا اسید موجود در آن شروع به کار کند. در نهایت یک اسفنج یا اسکرابر نایلونی بردارید و آن را با آب بشویید. سپس یک پارچه نرم را با روغن زیتون مرطوب کنید تا جلا داده شود و به ظروف مسی شما درخشندگی بدهد.

تمیز کردن ظروف مسی با سس کچاپ


تمیز کردن ظروف مسی با پودر شوینده و نمک


یکی از بهترین مخلوط‌ها برای تمیز کردن ظروف مسی، محلولی است که با 1/2 پودر شوینده، نمک و آرد ساخته شده است. یک ظرف شیشه ای بردارید و همه مواد را داخل آن بریزید و یک چهارم لیوان آب لیمو ، 3/4 فنجان سرکه سفید و 1/2 فنجان آب بریزید. این محلول را برای استفاده در آینده نیز می توانید در ظرف شیشه ای نگهداری کنید. وقتی محلول آماده شد، مقدار کمی را در یک پد نایلونی ریخته و ظروف مسی را بشویید. پس از اتمام، آن را آبکشی کرده و با یک پارچه بدون پرز براق کنید.

تمیز کردن ظروف مسی با پودر شوینده و نمک


نکات مهم برای تمیز کردن ظروف مسی


همیشه توصیه می شود هنگام تمیز کردن ظروف مسی از دستکش استفاده کنید. دستکش های نخی بهارین گزینه برای این کار هستند. اما می توانید از دستکش های لاستیکی نیز استفاده کنید. تابه ها و قابلمه های مسی را همیشه باید با یک اسفنج نرم یا پدهای نایلونی تمیز کنید. هر اقلام ساینده ای مانند پودر تمیز کردن یا پشم فولادی می تواند سطح اجناس مسی را خراب کند. بنابراین، از 4 نکته بالا برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده کنید.