Skip to main content
| author

انواع تقسیم بندی شینیون

07 آبان, 1401

در حال حاضر شینیون بین خانم از محبوبیت بالایی برخوردار است و یک فرم شیک برای حضور در مهمانی ها و عروسی ها می باشد. شینیون یکی از مدل های رایج آرایش مو است که فرم ها و حالت های بسیار گسترده ای دارد.

آرایشگر شینیون معمولا افراد ماهری هستند. یک آرایشگر خوب باید بتواند با توجه به چهره، سلیقه، مدل لباس و نوع مراسم شینیون مناسبی را به فرد پیشنهاد دهد. همچنین باید به گونه ای ظریف و حرفه ای عمل کند تا بدون این که سنجاقی مشخص باشد یک مدل شینیون جذاب را برای فرد درست کند. شینیون انواع مختلفی دارد که در این مقاله آن ها را به صودت تصویری برای شما آماده کرده ایم تا انتخاب مناسب تری داشته باشید. 

تاریخچه شینیون

ریشه این سبک ساده و در عین حال پیچیده را می توان در یونان باستان ردیابی کرد. قبل از همه کشورها، یونانی ها از شینیون برای آراستن موهای خود استفاده می کردند. آن ها معمولا موهای بلند خود را پشت سر می بستند و آن را با استفاده از طلا یا سایر زیور آلات می آراستند. مردان یونانی نیز موهای خود را شینیون می کردند. با این تفاوت که موهای خود را با چیزی محکم می بستند.
مدل موی شینیون در دهه 40 میلادی درست زمان جنگ جهانی دوم که زنان برای پشتیبانی از نیروهای مسلح به پشت جبهه ها می رفتند، به اوج خود رسید. امروزه اکثر زنان در سر تا سر جهان از مدل موی شینیون استفاده می کنند. دلیل این همه استقبال نیز آسانی و زیبایی آن می باشد.

شینیون چیست؟

به جمع کردن مو با سنجاق در پشت سر و مدل دادن به آن برای زیباتر شدن صورت و مو، شینیون می گویند. سبک های مختلفی از شینیون مناسب با انواع مجالس وجود دارد. اما سبکی که عمومی تر است همان جمع کردن مو با سنجاق در پشت سر می باشد. شینیون واژه ای فرانسوی و از مدل های رایج آرایش مو است. این سبک به مهارت و تخصص بسیاری نیاز دارد و یکی از هنری ترین مدل های آرایشگری می باشد. جلوه های زیبا و گیرای انواع شینیون به ذوق، سلیقه و هنر شینیون کار بستگی دارد.

برای شنیون مو به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

برای طراحی شینیون مو به سبک حرفه ای ها به ابزارهایی نیاز است. گیره مو، سنجاق، اکسسوری مو مانند تل، تور، کش سر، انواع بیگودی، دسته موی اضافی، پروتز های اسفنجی، کلیپس، گیره ها و تور های نامرئی از این ابزار هستند.  

انواع شینیون با عکس

تکنیک های زیادی برای آماده سازی موها برای انواع شینیون وجود دارد که وابسته به نوع شینیون متغیر است. هر روزه تعدادی از مدل های شینیون مو به این طیف اضافه می شود. هیچ قانونی در مورد شینیون وجود ندارد و همه چیز بستگی به سلیقه و خلاقیت آرایشگر دارد. این حرفه با توجه به موارد مختلفی دسته بندی می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم. برخی از انواع شینیون با عکس عبارتند از:

1.    شینیون موی کوتاه: شینیون به دلیل قابل استفاده بودن برای هر مدل مویی تا به امروز پر کاربرد ترین مدل مو برای مجالس و مهمانی ها است. شینشون مو حتی در آرایش موهای کوتاه نیز قابل استفاده می باشد. حتی اگر موهای فرد به قدری کوتاه باشد که امکان شینیون موی مصنوعی لا به لای موها وجود نداشته باشد، در این شرایط با استفاده از چسب موهای قوی آن ها را حالت داده و مدل دهی به مو را انجام‌ می دهند.

شینیون موی کوتاه

2.    شینیون باز و نیمه باز: از سری مدل های شینیون است که برای خانم های جوان یک سبک زیبای مو به شمار می ‌آید. در این مدل از شینیون دست آرایشگر باز است و می تواند فرم موهای فرد را به هر حالتی که می خواهد در بیاورد. شینیون باز و نیمه باز برای افرادی که موهای بلند دارند گزینه مناسبی است. همچنین برای انواع مجالس عروسی و مهمانی مناسب می باشد و یک ست عالی با لباس های یقه باز محسوب می شود. در این مدل از انواع مروارید ها، گل های کوچک، تور، سنجاق نگین دار و ... برای جلوه دادن و زیبا کردن موها استفاده می گردد. اگر پشت لباس شما خیلی باز است بهترین مدل شینیون، شینیون موی باز و نیمه باز می باشد.

شینیون باز و نیمه باز

3.    شینیون عروس: در بین عروس ها پر طرفدار ترین مدل، شینیون است. این سبک زیبایی و جذابیت زیادی دارد. به همین دلیل در کنار تور و لباس عروس زیبایی دو چندانی به چهره فرد می بخشد. شینیون عروس به مهارت و خلاقیت زیادی نیازمند است. انواع مختلفی از مدل شینیون عروس وجود دارد که متناسب با مدل لباس، سبک آرایش و اندازه مو می ‌توان بهترین آن را انتخاب نمود. یکی از پر کاربردترین شینیون‌ های عروس، خطی است. اما شینیون های بافت، رومی و مواج برای عروس خانم ها مناسب نیست. زیرا سبکی قدیمی هستند.

شینیون عروس

4.    شینیون ساده یا کلاسیک: در این مدل شینیون معمولا از پروتزها و موهای اضافه استفاده نمی شود که آن هم بستگی به قد موهای مشتری دارد. به بیشتر خانم هایی که مدل های ساده مد نظر دارند، این شینیون پیشنهاد می شود. به جمع کردن مو در پشت سر و آرایش ساده مو، شینیون کلاسیک یا ساده می گویند. برای انجام این مدل، آرایشگر در ابتدا موها را براشینگ نموده و وز موها را به طور کامل می گیرد. سپس موها را تقسیم بندی کرده و با شانه پوش می دهد. تقسیم و پوش دادن قسمت موی سر به مدل انتخابی فرد بستگی دارد. در آخر با استفاده از تکنیک های ماهرانه موها را پشت سر جمع نموده و با سنجاق مو ثابت نگه می دارد. 

شینیون ساده یا کلاسیک

5.    شینیون جلوی مو: بیشتر افراد تمایل دارند برای شرکت در عقد‌های محضری یا مکان های خاص مانند رستوران، برای آرایش موهای خود از شینیون جلوی مو استفاده کنند. در این حالت می ‌توان از بافت مو جلوی سر در شینیون و آراستن مو استفاده نمود. بافت های تیغ ماهی و فرانسوی در این نوع شینیون کاربرد زیادی دارند. استفاده از چتری موهای جلو سر برای آرایش و شینیون جلوی مو نیز معمولا کاربردی است.

شینیون جلوی مو


انواع شینیون بر اساس کشورها

1.    شینیون اروپایی: یکی از رایج ترین و ساده ترین انواع شینیون مو است. در شینیون اروپایی موهای شخص به زیبایی و سادگی آراسته می شود و هیچ گونه سنجاق تزئینی و مروارید، موی اضافه، اسفنج و تور استفاده نمی گردد. این مدل که به سادگی در پشت سر و پایین سر بسته می شود از حالت طبیعی بیشتری برخوردار است. افرادی که طرفدار زیبایی در عین سادگی هستند می توانند از این مدل شینیون مو استفاده کنند. اگر رنگ موهای فرد یک دست نیست و آن ها را مش یا هایلایت کرده، شینیون اروپایی جلوه بسیار زیبایی روی موها خواهد داشت. اما معمولا روی موهای تیره رنگ جلوه چندان خوبی ندارد.

شینیون اروپایی

2.    شینیون فرانسوی: این مدل از شینیون مو نزدیک به مدل اروپایی است. با این تفاوت که موها پشت سر مانند یک حلزون به صورت لایه ای پیچ داده می شوند و از گیره مو و سنجاق نیز استفاده می گردد. به همین دلیل برای موهای بلند مناسب است. شینیون فرانسوی مدل پرطرفدار و محبوب برای خانم های جوان، شیک پوش و ساده می باشد. یکی از انواع شینیون مو که می تواند برای هر مکان و مراسمی مناسب باشد، این مدل از شینیون مو است. زیرا نه آنقدر ساده می باشد که نتوان در مراسم بزرگ از آن استفاده کرد و نه خیلی شلوغ است که نتوان در مهمانی های کوچک آن را به کار برد. بنابراین اگر در انتخاب مدل شینیون خود مردد هستید، به دنبال مدل های این نوع از شینیون بروید.

شینیون فرانسوی

3.    شینیون رومی: زن های رومی به ردای رنگارنگ و پوست زیبا معروف هستند اما یکی دیگر از مهم ترین مشخصات آن ها، مدل موهایشان می باشد. شینیون رومی شباهت زیادی به شینیون بافت دارد. در واقع نوعی بافت ساده است که معمولا از کناره های سر آغاز شده و در پشت سر به پایان می رسد. در این بافت می توان تغییرات کوچکی ایجاد کرد و آن را به مدل های متنوع و زیبا تبدیل نمود. به عنوان مثال، می توان قسمتی از موهای خود را بالای سر جمع کرد و قسمتی از آن را پشت سر بافت یا این که از شینیون های حرارتی و خطی روی بخشی از موها که بافته نشده استفاده نمود. شینیون رومی برای خانم هایی با موهای بلند مناسب است و بیشتر مورد پسند خانم های میان سال می باشد.

شینیون رومی

4.    شینیون هندی: زنان هندی به طور طبیعی موهای پرپشتی دارند و در اکثر مجالس، از مدل موی باز و فر استفاده می کنند. البته در بین آن ها شینیون نیز رواج دارد. هندی ها معمولا از شینیون حجیم و شلوغ استقبال بیشتری می کنند.

شینیون هندی

5.    شینیون کره ای: از مدل های عجیب و بسیار حجیم است. در شینیون کره ای معمولا چند ردیف بافت مو مانند تاج در قسمت بالای سر قرار می گیرد و با استفاده از ابزارهایی تزئین می شود. این مدل بیشتر مخصوص طبقه اشراف کره بود و مدل شینیون افراد طبقه معمولی، بسیار ساده تر بود. البته این مدل شینیون ها در زمان قدیم بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند و امروزه تقریبا منسوخ شده اند.

شینیون کره ای

6.    شینیون روسی: در این نوع شینیون معمولا موهای کناره سر بافته می شوند و در قسمت پشت سر با هم تلاقی پیدا می کنند. به این صورت که ادامه موهای کناره سر را در قسمت پایین جمع کرده و شینیون روسی پدید می آید.

شینیون روسی

انواع شینیون بر اساس ابزار مورد استفاده

مدل های مختلف دیگری از شینیون نیز وجود دارند که نام آن ها برگرفته از ابزار مورد استفاده در درست کردن شان است. در ادامه با نمونه هایی از این مدل شینیون ها آشنا خواهید شد.

1.    شینیون با تور: تور ابزاری است که فرآیند درست کردن شینیون را آسان می کند. شینیون کارهای حرفه ای، بخشی از موها را داخل تور قرار داده و آن را فرم می دهند. انواع مدل های شینیون گل و حلقه ای با استفاده از تور بسیار زیبا و تمیز از کار در می آیند.

شینیون با تور

2.    شینیون خطی یا کاغذی: یکی از مورد علاقه ترین سبک های شینیون است که امروزه انتخاب بیشتر خانم ها برای شرکت در مهمانی ها و عروسی ها می باشد. شیتیون خطی مدلی جذاب است که حالت ورفه ای دارد و بسیار ظریف می باشد. شینیون کار های حرفه ای تنها با استفاده از انگشت های دست و اسپری حالت دهنده، خطوطی را روی شینیون ایجاد می کنند. افراد مبتدی می توانند از ابزارهایی مانند شانه دانه درشت، سنجاق مویی و ... برای ایجاد خطوط یا لاین هایی روی مو استفاده کنند. در شینیون خطی از اسپری فیکس کننده یا کرم مو برای حالت دادن به مو به شکل شیار یا خط استفاده می شود. این نوع شینیون دارای تکنیک های به خصوصی می‌ باشد و رعایت نکات شینیون خطی از سری مواردی است، که باید توسط فرد خبره و کاربلد در هنگام آرایش موها در نظر گرفته شود.

شینیون خطی یا کاغذی

3.    شینیون مواج: یکی از مدل های زیبای شینیون مو فانتزی است که در آن موها به حالت موج دار فیکس می ‌شوند. شینیون مواج یکی از مدل های قدیمی است اما همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل مو به دلیل سادگی و زیبایی مورد پسند بسیاری از خانم ها می باشد. در شینیون مواج از هیچ سنجاقی استفاده نمی شود. برای درست کردن این مدل مو، آرایشگر از انگشت های دست خود استفاده می کند و هر قسمت از مو را با انگشت حالت می دهد. سپس با اسپری فیکس کننده حالت موها را ثابت نگه می دارد. در صورتی که موها نرم و نازک باشد از اسپری سبک و در صورتی که موها لخت و سنگین باشند از اسپری سخت استفاده می گردد. می توان پشت و جلو موها را مواج نمود و یک مدل موی شیک و کلاسیک ایجاد کرد.

شینیون مواج

4.    شینیون با پروتز گرد: یکی از مدل های حیرت انگیز شینیون مو است که با اضافه کردن پروتزهای مو، حجم مو بیشتر می شود و می توان مدل های مختلفی از شینیون مو را پیاده سازی نمود. یکی از رایج ترین مدل ها، شینیون موی گوجه ای است. شینیون پروتز گرد مناسب برای موهای کم حجم و کوتاه می باشد.

شینیون با پروتز گرد

5.    شینیون حرارتی: با استفاده از وسایل حرارتی مانند اتوی مو، سشوار، ویو، بابلیس و ... جهت حالت دادن مو انجام می شود. این مدل شینیون تقریبا ساده است و بسته به سلیقه می توان از گل ها و سنجاق های مرواریدی در لا به لای موها استفاده کرد. در این مدل مو می توان موهای خود را بالای سر جمع نمود یا از آرایشگر بخواهید موها را کنار سر شما جمع کند. می توان آن را کمی شل تر درست کرد تا زیباتر و چشم نواز تر شود. 

شینیون حرارتی

در بسیاری از مدل های شینیون نیاز است یک یا چند دسته از موها که به فرم های مختلفی در آمده اند، فرم خود را برای ساعت ها حفظ کنند. فرم دهی به این دسته از موها باید توسط سشوار و اتوی مو انجام شود. چون ممکن است در اثر رطوبت هوا و عوامل دیگر فرم خود را از دست داده و حالت وز دار و فر خورده پیدا کنند. در نتیجه فرم اصلی شینیون را از بین ببرند. البته برای تثبیت در کنار استفاده از ابزارهای حرارتی مو باید از مواد تثبیت کننده نیز استفاده شود.

انواع شینیون بر اساس تکنیک ها

انواع دیگری از شینیون نیز وجود دارند که بر اساس تکنیک های مورد استفاده در آن نام گذاری شده اند.

1.    شینیون نخی: در واقع همان شینیون خطی است که در آن لایه های نازکی از مو را به سمت بیرون می کشند تا جلوه زیباتری ایجاد کند. امروزه این سبک شینیون بسیار پر طرفدار می باشد. برای ایجاد شینیون نخی کافی است، ابتدا کمی کرم مو به لایه نازکی از مو بزنید و آن را کمی به سمت بالا بکشید. توجه داشته باشید که همه نخ ها باید در یک راستا قرار گیرند. در آخر هم برای تثبیت کار می توان از اسپری حالت دهنده استفاده کرد.

شینیون نخی

2.    شینیون بافت: بافت یکی از قدیمی ترین اما در عین حال زیباترین تکنیک های شینیون مو است. امروزه مدل های جدیدتر و فانتزی تری از بافت ابداع شده که تلفیق آن با شینیون، جلوه بسیار زیبایی را به خصوص برای خانم های جوان به وجود می آورد. رایج ترین نوع شینیون بافت ها را می توان شینیون بافت تاج، بافت تیغ ماهی، رومی و ... نام برد. 

شینیون بافت

3.    شینیون حلقه ای: علاوه بر استفاده از بافت در شینیون های مختلف، روش های دیگری نیز برای حالت دادن به یک مدل مو وجود دارد. یکی از این روش ها به این صورت است که یک دسته مو را در دست گرفته و در بالای آن یک گیره یا سنجاق بزنید و با فاصله 10 سانت گیره بعدی را زده و این کار را ادامه دهید. سپس در هر گیره یا سنجاق، موها را تاب داده و دور سنجاق بپیچانید تا موها را به صورت یک حلقه در آورید. سپس آن را روی سر قرار دهید. حلقه های خود را ادامه داده و با این کار به موهای مشتری خود حجم بیشتری دهید.

شینیون حلقه ای

4.    شینیون حجیم: گاهی اوقات مشتری، موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو کشید.

 شینیون حجیم
البته برخی مواقع نیز پیش می آید که مراجعه کننده موهای کم حجمی دارد و باید از موهای اضافه برای حجیم نشان دادن آن استفاده کرد. استفاده از انواع شنل ها نیز گزینه مناسب دیگری برای حجیم نشان دادن موها می باشد.

5.    شینیون پیچی: یک روش ساده برای شینیون این است که کار خود را تا پایین گردن ادامه داده و یک قسمت از موها را به شکل مثلثی نگه دارید. این مثلث را به دو قسمت تقسیم بندی کرده و موهای قسمت راست را پس از تاب دادن به سمت چپ و موهای قسمت چپ را پس از تاب دادن به سمت راست برده و محکم کنید. سپس موها را کمی بالا برده و شکل بدیع تری در آن به وجود آورید. البته در این روش می توان برای قسمت جلویی سر از هدبند نیز استفاده نمود.

شینیون پیچی

انواع شینیون بر اساس فرم صورت

پس از مشخص شدن فرم صورت خود می توانید به راحتی مناسب ترین مدل شینیون مو را برای موهای خود انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع مدل موی شینیون را بر اساس فرم صورت به شما معرفی کنیم.

1.    شینیون مو برای صورت بیضی: افراد با صورت بیضی تقریبا می توانند انواع مدل های شینیون را امتحان کنند. هیچ گونه محدودیتی برای آن ها وجود ندارد. تنها رعایت این نکته مهم است که از شینیون هایی که در بالای تاج سر قرار می گیرند  استفاده نکنند. زیرا این موضوع باعث درازتر دیده شدن صورت می شود. بهترین حالت برای شما این است که شینیون خود را در پایین سر قرار دهید.

2.    شینیون برای صورت مستطیلی: بهترین حالت شینیون برای فرم صورت مستطیلی، شینیون حجیم است. زیرا صورت شما به دلیل مستطیلی بودن برجسته می باشد. شما می توانید به کمک ابزار فر کننده، موهای خود را به حالت دلخواه فرم دهید. همچنین می توانید از مدل شینیون هایی که برای صورت های بیضی طراحی شده اند نیز استفاده کنید. انواع شینیون خطی نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.

3.    مدل شینیون برای صورت قلبی: یکی از جذاب ترین مدل های شینیون برای فرم صورت قلبی مدل شینیون در بالای سر است. این نوع شینیون مو باعث ایجاد تعادل شده و ظاهری زیبا در فرد ایجاد می کند. به ویژه اگر همراه چتری باشد. معولا انواع شینیون دخترانه با چتری های شلوغ همراه هستند. همچنین می توان این نوع شینیون را با فرق وسط یا چپ حالت داد. برای حالت دادن موهای خود حتما از اسپری مو استفاده کنید تا موهای شما حالت خود را از دست ندهند.

4.    شینیون برای صورت گرد: اگر فرم صورت شما گرد است و علاقه دارید کمی حالت کشیده به ظاهر خود دهید، بهتر است از شینیون هایی که صورت شما را کشیده نشان می دهند استفاده کنید. برای مثال می توانید از دو طرف صورت خود مقداری مو را آزاد بگذارید. انواع شینیون باز می تواند این نیاز شما را برطرف کند. قبل از انجام آرایش شینیون، ابتدا موهای خود را با برس پوش دهید. این موضوع موجب کشیده تر شدن حالت شما خواهد شد.

5.    شینیون برای صورت مربعی: شینیون با فرق کج بهترین حالت برای افرادی است که دارای صورتی با شکل مربع هستند. این نوع مدل مو زاویه پیشانی شما را می پوشاند و ظاهر زیبا به شما می دهد. همچنین برای افرادی که صورت مربع دارند شینیون های باز بهترین گزینه ها هستند. برای مثال، اگر موهای کوتاه و صورت مربعی دارید می توانید از انواع شینیون ساده و کوتاه استفاده کنید.

مدل شینیون مناسب برای لباس یقه بسته

برای مدل لباس هایی که یقه آن ها گرد، اسکی، ایستاده یا یقه های جمعی دارند، مدل شینیون های بسیار متنوعی وجود دارد که اشتراک همه آن ها جمع و جور بودن است. معمولا مدل موی مناسب برای لباس های یقه بسته به صورت جمع مانند شینیون اروپایی و فرانسوی می باشد و نباید موها را آزاد روی شانه ها رها کرد. زیرا این کار جلوه ی لباس و آرایش شما را کم می کند. انتخاب مدل موی جمع باعث می شود گردن شما بیشتر در چشم باشد و بلند تر نشان داده شود. داشتن گردن بلند برای بسیاری از خانم ها مهم است. زیرا در زیبایی چهره و اندام تاثیر بسزایی دارد. اگر با لباس یقه بسته موهای خود را هم باز بگذارید گردن شما کاملا پوشیده می شود و بسیار کوتاه تر به چشم می آید.

مدل شینیون مناسب برای لباس یقه باز

بهترین مدل موی مناسب برای لباس هایی با یقه باز مانند یقه قایقی، هفت، دلبری و ... و لباس هایی که از پشت باز هستند یا از روی سر شانه شما میافتند، شینیون باز و نیمه باز است. سعی کنید با وجود یقه ی باز لباس از مدل شینیون جمع و شینیون هایی که بالای سر جمع می شوند، استفاده نکنید. زیرا گردن شما را بیش از حد کشیده نشان می دهند و به کلی ظاهر و استایل شما را نامناسب می کنند.
مدل شینیون های باز که روی سرشانه و پشت شما را بپوشانند، بسیار زیبا تر و لوند تر خواهد بود. همچنین مدل شینیون هایی که شل هستند و قسمتی از آن ها باز و قسمتی جمع است برای لباس های یقه باز بسیار مناسب تر می باشند. 

نکات کلیدی در شینیون مو

رعایت یک سری نکات کلیدی در شینیون مو به شما کمک می کند که موهای زیباتری داشته باشید و آرایش موهای شما تمیز و بی نقص دیده شود. بنابراین حتما یک آرایشگاه زنانه خوب را انتخاب کنید تا تمیز ترین شینیون مو را برای شما انجام دهد. برخی از نکات کلیدی در انواع شینیون مو عبارتند از:

  • برخی آرایشگرها فکر می کنند هر چه سنجاق موی بیشتری در شینیون به کار ببرند، موها محکم تر نگه داشته می شوند و بهتر است. اما در واقع این طور نیست. استفاده صحیح و به جا از سنجاق مو خیلی مهم می باشد و باید میزان کمی سنجاق مو را در جاهای درست به کار برد. این گونه سنجاق ها بین موهای شما معلوم نمی شوند و هنگام باز کردن موهایتان کمتر اذیت می شوید.
  • در انواع شینیون مو باید ظرافت زیادی به خرج داد. باید به قدری با مو بازی کرد که رگ خواب آن را به دست آورد. به آرایشگاهی مراجعه کنید که کادر آرایشی مو آن دقت و حوصله کافی داشته باشند و وقت کافی را روی موهایتان بگذارند. یک سری ظریف کاری ها در شینیون مو کمک می کنند که موهای شما بسیار زیبا به نظر برسند.
  • آرایشگر باید به سلیقه مشتری و انتخاب مدل شینیون مو مناسب با جنس موها اهمیت دهد. انجام برخی مدل های شینیون برای خانم هایی که موهای نازک و کم پشت دارند، مناسب نیست و باعث می شود موهایشان کم پشت تر به نظر برسد. آرایشگرها باید در این مواقع به کمک مشتری بیایند و مدل شینیون مشابه با مدل انتخابی مشتری را پیشنهاد دهند که باعث حجیم دیده شدن موها شود. مشورت و راهنمایی یک آرایشگر خوب در این مواقع می تواند بسیار مهم و مفید باشد.
  • بهتر است برای خانم هایی که موهای کوتاه دارند و یا حجم موهایشان کم است از پروتز مو یا موی مصنوعی استفاده کرد. البته دقت و ظرافت آرایشگر شما در این مواقع خیلی مهم می باشد و باید نهایت سلیقه را به خرج دهد تا موهای مصنوعی بین موهای شما دیده نشوند و از پروتز هایی با اندازه مناسب روی موهایتان استفاده کنند.
  • توجه به اینکه شینیون انتخاب شده با میکاپ صورت و سبک لباس فرد هماهنگی داشته باشد نیز سیار مهم می‌ باشد.

سخن پایانی

موها بخشی از زیبایی یک فرد، مخصوصا خانم ها محسوب می شوند. در یک مراسم یا مهمانی اول آرایش و میکاپ صورت و بعد موها اهمیت زیادی دارند. بنابراین مدل موی انتخابی و شینیون موی شما نقش زیادی در چهره و ظاهر کلی شما دارند.
هنگام انتخاب انواع شینیون مو باید به سبک آرایش و میکاپ نیز توجه کرد. انجام این کار فقط از آرایشگران ماهر و حرفه ای بر می آید. پس اگر به دنبال انتخاب بهترین مدل شینیون هستید و می خواهید زیبایی چشمگیری داشته باشید، از خدمات شینیون مو آنیلا سالن استفاده نمایید.