Skip to main content
| Super User

چگونه تراکنش کارتخوان بگیریم؟

20 مرداد, 1401

برای بسیاری از افراد گرفتن گردش حساب از دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز کار چندان سختی نیست. ولی این کار از کارایی بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که گرفتن گردش حساب از دستگاه پوز به مدیریت مالی فروشگاه و یا شرکت مربوطه کمک بسیار زیادی خواهد کرد.


چگونه تراکنش کارتخوان بگیریم؟


در برخی مواقع به دلیل شلوغی کار و بالا بودن حجم پرداخت، ممکن است فروشندگان متوجه اهمیت این موضوع نشوند که تمامی پرداخت ها دارای چاپ رسید هستند یا خیر. در این صورت یک راه حل ساده وجود دارد که در کمترین زمان ممکن می توان گردش حساب از دستگاه را دریافت کرد. برای گرفتن گردش حساب از دو طریق می توان اقدام کرد. در روش اول با ورود به نرم افزار بانکی مربوطه امکان گرفتن تراکنش وجود دارد. در این روش از طریق ثبت نوع درخواست و تاریخ و زمان خروجی می توان گردش حساب را مشاهده کرد.

چگونه تراکنش کارتخوان بگیریم؟


فرآیند گرفتن گردش حساب و ریز تراکنش ها از دستگاه کارتخوان


در فروشگاه‌ ها و شرکت‌ها و یا مکان هایی که از دستگاه کارتخوان یا پوز استفاده می شود، گرفتن گردش حساب از دستگاه به منظور مدیریت بهتر تراکنش های مالی صورت می ‌گیرد. گرفتن تراکنش حساب با استفاده از دستگاه ‌های مختلف با روش های گوناگونی انجام می شود. ولی در تمامی این دستگاه ها فرایند دریافت تراکنش مشابه خواهد بود. به طوری که با درک آن می توان این کار را به راحتی برای دستگاه های مختلف انجام داد.

فرآیند گرفتن گردش حساب و ریز تراکنش ها از دستگاه کارتخوان
در ابتدا باید دستگاه کارتخوان روشن شود و پس از فشردن دکمه منو فروشگاه مربوطه را انتخاب کرد. در مرحله بعدی نوبت به وارد کردن رمز فروشگاه و فشردن دکمه تایید می رسد. با انتخاب گزینه گزارشات و فشردن این گزینه وارد ریز تراکنش ها شده و می توان در این قسمت گزینه تراکنش های موفق و ناموفق را مشاهده کرد. بنابرین فروشندگان می ‌توانند از این طریق از تراکنش های ناموفق نیز اطلاع پیدا کنند.
برای گرفتن گردش حساب از دستگاه کارتخوان نیازی به تراکنش ‌های ناموفق نیست. بنابراین با انتخاب گزینه تراکنش‌های موفق و تایید آن می توان با در نظر گرفتن نوع تراکنش مربوطه آن را انتخاب کرد. نوع گزارش شامل گزینه های خرید، خرید شارژ، پرداخت قبوض و ... می باشد. بعد از اینکه گزارش انتخاب شد، تاریخ و ساعت در دستگاه کارتخوان ثبت می شود. بنابراین از طریق آن می توان گردش حساب را پیدا کرد. شما با وارد کردن تاریخ و ساعت تراکنش ها می توانید تعداد تراکنش های مورد نظر خود را مشاهده کرده و آنها را انتخاب کنید. در صورتی که به نسخه چاپی گردش‌حساب نیاز داشته باشید، با فشردن دکمه سبز رنگ مربوط به آن می توانید رسید تراکنش را نیز چاپ کنید.


جمع بندی


برای صاحبان فروشگاه ها، صندوق داران، شرکت ها، هتل ها و یا مکان های مختلفی که کارهای خدماتی را به مردم ارائه می ‌دهند، گرفتن گردش حساب از دستگاه کارتخوان اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا آنها با کمک این تراکنش می توانند مدیریت مالی و ریز تراکنش های خود را بهتر حسابرسی و جمع بندی کنند.