Skip to main content

طراحی و ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا، گسترش زندگی شهرنشینی باعث شده تا بسیاری از افراد در شهرهای بزرگ زندگی کنند. این افراد ساعات طولانی از زندگی خود را درگیر مسائل اقتصادی و شغلی خود می باشند. بسیاری از افراد برای اینکه ساعاتی از زندگی را به استراحت و تفریح بپردازند، اقدام به خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوا می کنند.
بیشتر افراد علاقه دارند تا ویلای موردنظر خود را بر اساس سلیقه خود طراحی کنند و بسازند. با توجه به اینکه طراحی و ساخت ویلا یک مسئله تخصصی است باید در این زمینه از افراد متخصص کمک گرفت.

اهمیت طراحی و ساخت ویلا


افراد تمایل دارند تا در یک منزل مسکونی زیبا و لاکچری ساعات استراحت و تفریح خود را بگذرانند. آنها به دنبال ایجاد لحظاتی به یادماندنی و خاطره انگیز در فضایی دلنشین هستند و برای دور ماندن از آلودگی های موجود در شهرهای شلوغ ، دخالت های همسایگان و خانه های کوچک اقدام به طراحی و ساخت ویلا می کنند.


طراح ویلا کیست؟


اگر شما تصمیم دارید تا طراحی و ساخت ویلا را با توجه به سلایق خود انجام دهید، باید یک تیم طراحی قوی داشته باشید. طراح ویلا فردی است که به فعالیت در زمینه نمای داخلی و معماری بیرونی علاقه مند است. او برای طراحی ویلا به کوچکترین جزئیات توجه می کند. چنین فردی اصول طراحی ویلا و ساخت را مطالعه کرده است. او به صورت دقیق از هزینه های طراحی و ساخت ویلا آگاهی دارد و با توجه به این اطلاعات تمام مراحل طراحی و ساخت را انجام می دهد.
ویلا
ویلا یک ساختمان معمولی نیست بلکه به عنوان عضوی از طبیعت محسوب می شود. به همین دلیل در طراحی و ساخت آن باید یکسری از اصول را رعایت کرد.
معماران و مهندسین در هر منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیای محل، اقدام به طراحی و ساخت ویلا می کنند. باید توجه داشت که جغرافیای محل، تاثیر زیادی بر نوع مصالح کاربردی و معماری ویلا دارد. برای مثال در مناطقی که باران زیاد می بارد ( مناطق شمالی کشور) از سقف های شیروانی استفاده می کنند.


مراحل ساخت ویلا :


1-طراحی ویلا


اولین مرحله از ساخت ویلا، طراحی آن است. برای این کار باید طرحی مناسب انتخاب شود و برنامه ریزی های لازم برای شروع پروژه صورت گیرد. در این مرحله با توجه به سلیقه فرد و شرایط موجود، بهترین طراحی برای ویلا انجام می شود. طراحان، معماران، مهندسان، استادکاران و گروه های تاسیساتی با همکاری یکدیگر، یک برنامه منظم را برای ساخت ویلا تهیه می نمایند.
در طول پروژه ساخت ویلا، افراد مختلفی تلاش می کنند تا طرح موردنظر به خوبی به نتیجه برسد. در این راستا کلیه هزینه هایی که صرف می شود به صاحب ویلا گزارش داده می شود.


2-گودبرداری


یکی از اصلی ترین قسمت پروژه ساخت ویلا، نقشه کشی آن است. ویلا در یک مکان مشخص ساخته می شود. برای اجرای پروژه ابتدا در آن مکان با استفاده از گچ و ریسمان محدوده پروژه را مشخص می کنند. عملیات پی کنی و دیوارچینی هم در این محدوده صورت می گیرد.
استفاده از گچ و ریسمان موجب می شود تا عملیات پی کنی و فونداسیون راحت تر انجام شود. این مرحله بر اساس نقشه مهندسین صورت می گیرد. بعد از اینکه محل فونداسیون مشخص شد، زیر نظر مهندسین ناظر، گودبرداری آغاز می شود. این کار با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پی کنی صورت می گیرد.


3-بتن ریزی و اجرای اسکلت


بعد از پی کنی ، مرحله بتن ریزی و اجرای اسکلت می باشد. در این مرحله از بتن مرغوب استفاده می کنند. این امر باعث می شود تا دوام و استحکام سازه بالاتر رود. مهندسین در بخش های مختلف فونداسیون از میلگردهای مقاوم استفاده می کنند. گروه های تاسیساتی با همفکری مهندسین با تجربه، عملیات آرماتوربندی را در این مرحله انجام می دهند.


4- دیوارکشی


بعد از اینکه اسکلت ساختمان اجرا شد، مراحل طراحی کلی آن آغاز می شود. در زمان دیوارکشی علاوه بر چهارچوب ساختمان باید به ورودی ها، خروجی ها، محل قرارگیری سیستم های تهویه و ... نیز توجه نمود.


5- اجرای سقف


سقف ویلا را به صورت معمولی یا شیروانی می سازند. هر یک از این سقف ها قابلیت های خاصی دارند. سقف معمولی را در زمان اجرای سازه می توان ایجاد نمود. اجرای سقف های شیب دار را باید به افراد مجرب و متخصص سپرد.


6- نماکاری بنا


مهندسین و طراحان از مواد مختلفی مانند چوب، سنگ، آجر و ... برای نماکاری بنا استفاده می کنند. بهترین مواد برای نماکاری بنا، سنگ می باشد. هزینه خرید سنگ بالاتر از مواد دیگر است و دوام آن نیز بیشتر می باشد. سنگ ها در مقابل عوامل مختلف فرسایشی از خود مقاومت نشان می دهند.


7- دکوراسیون داخلی ویلا


طراحان و معماران حرفه ای با توجه به سلیقه افراد و فضای موجود اقدام به طراحی داخلی ویلا می کنند. آنها تلاش می کنند تا بهترین طرح را برای فضای داخل ساختمان ایجاد کنند. برای زیبایی بیشتر فضای داخلی از انواع کفپوش، دیوارپوش، نورپردازی، عناصر دکوراتیو و... استفاده می کنند.


8- محوطه سازی ویلا


برای اینکه فضای اطراف ویلا زیباتر شود و ارتباط بین ساختمان ویلا و طبیعت اطراف آن برقرار شود، اقدام به محوطه سازی می کنند. این امر باعث می شود تا مرز ویلا با سایر زمین های اطراف تفکیک شود. در مرحله محوطه سازی ویلا، عملیات گل کاری، نصب آلاچیق، باربیکیو، ساخت استخر، نورپردازی محیط، نصب مجسمه و ... انجام می شود.
برای ساخت استخر، عملیات گودبرداری، آماده سازی کف، استفاده از بتن آب بند، عایق کاری کف و جداره، کاشی کاری، نصب سیستم تصفیه آب و تجهیزات انجام می شود.

انواع ویلا
مهندسین و طراحان برای ساخت ویلا از سبک های خاصی پیروی می کنند. نمونه هایی از این سبک ها شامل ویلاهای سبک مدیترانه ای، سنتی، کلاسیک، نئوکلاسیک، باغ ویلا، ویلاهای سبک خانه های ییلاقی، سبک شهری، مدرن، لاکچری و ... می باشند.
طراحی نمای ویلا
یکی از موارد مهم در ساخت ویلا، طراحی نمای ویلا است. باید در طراحی نمای ویلا از مواد با کیفیت ، مقاوم و عایق استفاده نمود.
طراحی دیوار حیاط ویلا
در طراحی دیوار حیاط ویلا می توان از گیاهان رنده استفاده نمود. این کار باعث زیبایی و جذابیت بیشتر می شود.

طراحی ویلا دوبلکس


طراحی ویلا دوبلکس، یکی از موارد مهم در مورد طراحی و ساخت ویلا، نقشه آن است. نقشه ویلای دوبلکس با توجه به سلیقه افراد تهیه می شود. برتری ویلاهای دوبلکس نسبت به ویلاهای معمولی این است که در ویلاهای دوبلکس فضای بیشتری وجود دارد. مهندسین در طراحی ویلاهای دوبلکس از زیربنای ثابت استفاده می کنند. آنها برای پلان های داخلی ویلا مساحت بیشتری را اختصاص می دهند.در طراحی ویلا دوبلکس، فضای ویلا بزرگتر و دلبازتر می باشد.


از اصول رایج در طراحی ویلا دوبلکس می توان به انتخاب محل مناسب برای ساخت ویلا، اندازه فضا، ارتفاع سقف، سادگی، محل جانمایی پله ها، استفاده از دیوارهای شیشه ای و ... اشاره کرد.
دقت داشته باشید که بهتر است ویلای خود را در شمالی ترین قسمت زمین موردنظر بسازید. این امر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. در این حالت بهترین استفاده را از نور خورشید می توان کرد. ضمن اینکه طراحی داخلی و نمای ویلا دوبلکس زیباتر خواهد شد.
در صورتی که تمایل دارید تا اقدام به طراحی ویلا دوبلکس نمایید، می توانید از متخصصین در زمینه طراحی ویلا دوبلکس کمک بگیرید.

طراحی ویلا ایرانی


طراحی ویلا ایرانی ، بسیاری از افرادی که به فرهنگ و سنت ایرانی علاقه مند هستند، در طراحی ویلای خود از سبک های معماری ایرانی استفاده می کنند.
در طراحی ویلا ایرانی یکسری اصول رعایت می شود. از اصول طراحی ویلا ایرانی به صورت سنتی می توان به پرهیز از بیهودگی ها، اصل نظم و وحدت، اصل ورودی ها، اصل ورود حیاط باز، اصول هندسه، گنبدسازی، طبیعت گرایی، داشتن سردرب با شکوه و ... اشاره کرد.
هدف از طراحی ویلای ایرانی به سبک سنتی علاوه بر زیبایی بنا، کاربردی بودن آن نیز هست. برای مثال در طراحی ویلای ایرانی از پنجره های ارسی استفاده می شود. این کار هم به دلیل زیبایی این نوع پنجره است و هم برای تعدیل نور آفتاب می باشد.


برخی افراد علاقه مند هستند تا از سبک های مدرن در طراحی ویلای ایرانی خود استفاد نمایند. از ویژگی های بارز طراحی ویلا ایرانی به سبک مدرن می توان به سادگی در فرم، عملکرد، جزئیات و ساختار اشاره کرد. در طراحی ویلا ایرانی به سبک مدرن فضایی باز و پرنور دیده می شود و برای جذابیت بصری از مواد و بافت های ساده استفاده می شود.
در صورتی که علاقه مند هستید ویلای خود را به سبک ویلای ایرانی طراحی نمایید، می توانید با مهندسین در بخش طراحی ویلای ایرانی مشورت نمایید.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

تهران
نشانی

موقعیت