Skip to main content

اجاره دستگاه اکسیژن ساز با بهترین قیمت تجهیزات پزشکی نیایش

اجاره دستگاه اکسیژن ساز ، آیا شما هم از بیماری های تنفسی رنج می برید؟ یا در اطراف خود کسانی را مشاهده می کنید که با کمک دستگاه قادر به تنفس هستند. هوایی که همگی ما در آن نفس می کشیم، از 78% نیتروژن، 21% اکسیژن و 1% گازهای دیگر تشکیل شده است. سیستم تنفسی ما به طور طبیعی اکسیژن محیط را دریافت می کند.


اما سیستم تنفسی برخی بیماران نمی تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل نیاز است تا از دستگاه های اکسیژن ساز استفاده نمایند. این دستگاه قادر است تا اکسیژن را با 95% خلوص در اختیار بیماران قرار دهد. شیوع بیماری کرونا، نیاز به این دستگاه را چندین برابر نموده است.


دستگاه اکسیژن ساز چیست

دستگاه اکسیژن ساز چیست ، این دستگاه که به عنوان غلیظ کننده اکسیژن شناخته می شود، یکی از مهم ترین وسایل درمانی و کمک درمانی می باشد. دستگاه اکسیژن ساز قادر است تا اکسیژن موردنیاز بیمارانی را که سطح اکسیژن یا spo2 خون آنها پایین است را تامین نماید.


اجزای دستگاه اکسیژن ساز


اجزای دستگاه اکسیژن ساز ، دستگاه اکسیژن ساز از قسمت های مختلفی مانند فیلترها، دریچه متحرک (شیر برقی)، مخزن اکسیژن، سیلندرهای زئولیت، فلومتر، کمپرسور و لیوان مرطوب کننده تشکیل شده است.


- فیلترها : فیلترهای موجود در ساختار این دستگاه، به دو نوع فیلترهای ورودی و خروجی دسته بندی می شوند. اولین فیلتر که به جذب گرد وغبار موجود در هوا کمک می کند، از جنس پلی اورتان (ابر صنعتی) می باشد. این فیلتر قابلیت شستشو دارد و باید هفته ای یکبار آن را با استفاده از آب معمولی شست و خشک کرد. دقت کنید که برای شستشوی این فیلتر نیازی به شوینده نیست. فیلتر دیگری که در ساختار دستگاه اکسیژن ساز به کار می رود، فیلتر هپا (HEPA) می باشد. این فیلتر در اندازه و شکل های مختلفی از جنس کاغذ تولید می شود. زمان تعویض فیلترهای هپا به برند دستگاه بستگی دارد. فیلتر خروجی نقش مهمی در حذف باکتری ها و ذرات میکروبی ایفا می کند. عملکرد این فیلتر( آنتی باکتریال) موجب می شود تا اکسیژن سالم برای تنفس بیماران تولید شود.


- دریچه متحرک یا شیر برقی : این دریچه به صورت مستمر بین دو سیلندر زئولیت در حال سوئیچ کردن می باشد. به همین دلیل با نام دریچه متحرک شناخته می شود. شیر برقی رابط بین کمپرسور و سیلندرهای زئولیت است. علاوه بر این، به عنوان خروجی اکسیژن هم عمل می کند. همچنین باعث انتقال هوای ورودی به سیلندرهای زئولیت می شود. این دریچه ، وظیفه ی خارج کردن نیتروژن از سیلندرها و دستگاه را نیز بر عهده دارد.


- مخزن اکسیژن : بعد از خالص شدن گاز اکسیژن و خروج آن از سیلندرها، این گاز در مخزنی ( مخزن اکسیژن) ذخیره می شود. مقدار فشار گاز اکسیژن به وسیله یک رگلاتور تنظیم و به طرف قسمت خروجی دستگاه حرکت می کند.


- سیلندرهای زئولیت : زئولیت، ماده ای معدنی است که بیشتر ترکیب آن را آلومینوسیلیکات تشکیل می دهد. این ماده، در صنایع مختلف به عنوان جاذب سطحی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های اکسیژن ساز، دو سیلندر دارند که به وسیله گرانول های زئولیت پر شده اند. وظیفه این گرانول ها، تخلیص اکسیژن می باشد.

آنها گاز نیترژن را جذب می کنند و با عبور گاز اکسیژن از میان تخلخل های (سوراخ ها) خود موجب خالص سازی آن می شوند. زمانی که سوراخ ها به وسیله گاز نیتروژن پر شدند، عملیات تخلیص اکسیژن در این بخش متوقف و در قسمت دیگری شروع می شود. دستگاه در این حالت، گاز نیتروژن را خارج کرده و دوباره این پروسه آغاز می شود.


- فلومتر : در بخش خارجی دستگاه اکسیژن ساز، فلومتر قرار دارد که شبیه به یک خط کش است و درجه بندی آن بر اساس لیتر بر دقیقه می باشد. فلومتر وظیفه دارد تا گاز اکسیژن خروجی را بر حسب لیتر بر دقیقه (LPM) تنظیم نماید. این کار به سادگی برای کاربر امکان پذیر است. توجه داشته باشید که در زمان کار این دستگاه، شیر چرخان فلومتر را تا حدی باز کنید که توپک درون آن از خط قرمز بالای درجه بندی عبور نکند.


- کمپرسور : این قسمت دستگاه اکسیژن ساز، وظیفه ی مکش هوای محیط و فشرده سازی آن را بر عهده دارد. در بیشتر موارد پیستون کمپرسور از نوع خشک یا Oil Free می باشد. زمانی که هوای محیط به داخل دستگاه مکیده شد، از فیلترهای ورودی عبور می کند و سپس با فشار معینی به داخل سیلندرهای زئولیت هدایت می گردد. این فعالیت موجب تولید صدا و ارتعاش می شود. شرکت های تولید کننده دستگاه تلاش می کنند تا با روش های مختلفی صدای کمپرسور را کنترل نمایند. در بیشتر موارد برای این کار، کمپرسور را بر روی فنر سوار می کنند.


- لیوان مرطوب کننده : این لیوان در قسمت خروجی دستگاه قرار دارد و در مرطوب کردن اکسیژن خروجی نقش ایفا می کند. در لیوان مرطوب کننده، مقدار مشخصی آب وجود دارد. آبی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، آب مقطر است. باید هفته ای یکبار، جرم های موجود در سوراخ های نازل شلنگ درون لیوان را برطرف نمود. برای این کار می توانید از سرکه سفید یا سوزن استفاده کنید. بهتر است هر روز یا دو روز یکبار، آب داخل لیوان را تعویض نمایید. این عمل به منظور حفظ بهداشت و استفاده بهینه از لیوان توصیه می شود.


انواع دستگاه اکسیژن ساز


انواع دستگاه اکسیژن ساز ، این دستگاه در دو نوع ثابت (خانگی) و متحرک (قابل حمل یا پرتابل) تولید می شود. دستگاه اکسیژن ساز خانگی با ظرفیت های 3، 5، 8 و 10 لیتر در دقیقه تولید و به بازار عرضه می شود. معمولا دستگاه های اکسیژن ساز خانگی دارای چرخ می باشند. این امر باعث می شود تا بیماران بتوانند در منزل آن را به راحتی جابه جا نمایند. شما هم می توانید برای اجاره دستگاه اکسیژن ساز خانگی با شماره های موجود در آگهی تماس بگیرید.


دستگاه اکسیژن ساز متحرک یا پرتابل برای استفاده در خارج از منزل تولید شده است. اکسیژن ساز پرتابل دارای ظرفیت های 2، 3 و یا 5 لیتر در دقیقه می باشد. این دستگاه ها اکسیژن را به صورت سیستم impuls تولید می کنند. در این سیستم ها سنسورهای فشار بسیار حساسی وجود دارند که دم و بازدم بیمار را تشخیص داده و در زمان دم اکسیژن را خارج و در زمان بازدم آن را قطع می کنند. این مسئله باعث صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه می شود.

تفاوت دستگاه اکسیژن ساز ثابت و متحرک


تفاوت دستگاه اکسیژن ساز ثابت و متحرک ، این دستگاه ها از نظر مکانیسم تولید اکسیژن و ساختار داخلی تفاوتی با هم ندارند. تنها فرق این دو مدل در این است که نوع پرتابل، علاوه بر برق مستقیم می تواند به کمک باتری هم کار کند. این امر برای افرادی که می خواهند به مکان هایی بروند که دسترسی به برق مستقیم ندارند، بسیار حائز اهمیت می باشد. دستگاه اکسیژن ساز متحرک با استفاده از برق AC و DC کار می کند. این دو مدل از نظر وزن هم با یکدیگر متفاوت می باشند. نوع پرتابل، وزن کمتری دارد. طول عمر باتری در مدل پرتابل بسیار مهم است. بعضی از این باتری ها برای 1 ساعت و برخی تا 8 ساعت می توانند شارژ نگه دارند و کار کنند. باید توجه داشت که روش مصرف اکسیژن توسط بیمار تاثیر بسزایی بر میزان نگهداری شارژ باتری دارد.


چه کسانی به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟


چه کسانی به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند ، افراد زیادی از بیماری های مزمن تنفسی و ریوی ( آسم، برونشیت، آمفیزم و ...) رنج می برند. برخی از افراد هم دچار مشکلات قلبی هستند. آنها می توانند از دستگاه اکسیژن ساز استفاده نمایند. کسانی هم که دچار آپنه تنفسی در خواب می شوند، بهتر است از این دستگاه استفاده کنند. آپنه تنفسی یک نوع وقفه غیر ارادی است که در زمان خواب ایجاد می شود. در صورتی که به صورت مستمر رخ دهد، خطرناک خواهد بود.


مزایای دستگاه اکسیژن ساز


مزایای دستگاه اکسیژن ساز ، استفاده از این دستگاه به بازسازی ریه در افراد سیگاری کمک می کند. علاوه بر این، باعث ایجاد شفافیت در پوست و جلوگیری از پیری زودرس می شود. از فواید دیگر دستگاه اکسیژن ساز می توان به خونرسانی بیشتر و بهبود عملکرد مغز، افزایش طول عمر و تقویت حافظه، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و جلوگیری بالا رفتن فشارخون، تنظیم اکسیژن خون و جلوگیری از استرس اشاره کرد. ضمن اینکه استفاده زنان باردار از این دستگاه بر سلامت عصبی جنین تاثیرگذار است.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز


اجاره دستگاه اکسیژن ساز ، مراکز بسیار زیادی وجود دارند که تجهیزات پزشکی را اجاره می دهند. اجاره وسایل مختلف پزشکی به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و... امکان پذیر می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود از خدمات این مراکز استفاده می کنید.


اجاره دستگاه اکسیژن ساز شبانه روزی


اجاره دستگاه اکسیژن ساز شبانه روزی ، قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز شبانه روزی در مراکز اجاره دستگاه اکسیژن ساز متفاوت می باشد و با توجه به شرایط و نیاز شما و نوع دستگاه تغییر می کند. اگر شما به دنبال اجاره دستگاه اکسیژن ساز ارزان هستید، می توانید با شماره های موجود در آگهی تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز آمادگی دارند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. مراکز اجاره دستگاه اکسیژن ساز شبانه روزی ، بهترین و به روز ترین دستگاه های اکسیژن ساز را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

چطور از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنیم ؟


چطور از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنیم ، برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید سیم برق دستگاه را به پریز برق شهری متصل نمایید. توصیه می شود تا برای این کار حتما از محافظ برق ( مخصوص یخچال) استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا در اثر نوسانات برقی، صدمه ای به دستگاه اکسیژن ساز وارد نشود. سپس مخزن آب مرطوب کننده دستگاه را از آب مقطر پر کنید. دقت کنید که مقدار آب بین دو شاخص معین شده قرار بگیرد. در این مرحله، مخزن مرطوب کننده را به دستگاه وصل کرده و سوند تنفسی را هم به مخزن مرطوب کننده متصل کنید. حالا دکمه روشن دستگاه را فشار دهید و آن را در حالت ON قرار دهید. یکی از شانه های سلامت دستگاه، صدای بوقی است که در این مرحله شنیده می شود. این صدا در بیشتر دستگاه ها برای مدت 5 ثانیه شنیده می شود. بر اساس تجویز پزشک، مقدار خروجی اکسیژن را با استفاده از فلومتر دستگاه تنظیم کنید. دقت داشته باشید که نباید توپک درون فلومتر از خط قرمز بالایی عبور کند. اکنون می توان از دستگاه استفاده نمود. پس از اتمام کار، برای خاموش کردن دستگاه باید دکمه خاموش OFF را فشار داد.

قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز


قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز ، قیمت این دستگاه با توجه به سایز، وزن، گنجایش، کارایی، نوع و ... تعیین می شود. در بازار، قیمت این دستگاه ها از 4 میلیون به بالا می باشد. کسانی که توانایی خرید دستگاه اکسیژن ساز را ندارند، می توانند از خدمات اجاره دستگاه اکسیژن ساز استفاده نمایند. ان دستگاه ها به صورت روزانه و ماهانه با قیمت های مناسبی به بیماران اجاره داده می شوند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت اجاره دستگاه اکسیژن ساز با شماره های مندرج در آگهی تماس بگیرید.

این مرکز خدمات مربوط به اجاره اکسیژن ساز خانگی، اجاره دستگاه اکسیژن ساز ارزان و شبانه روزی را به مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین اجاره کلیه تجهیزات پزشکی ICU و CCU، کپسول اکسیژن، بای پپ، سی پپ، ونتیلاتور، مانیتور علائم حیاتی، تخت برقی بیمارستانی، تشک مواج سلولی و تخم مرغی، ویلچر، ساکشن و... توسط این مرکز انجام می شود.

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

تهران
نشانی
استاد معین _ خیابان طوس _ پلاک 215

موقعیت